Przybyło 30 km trasy ekspresowej Via Carpatia między Lublinem i Rzeszowem. Do ruchu udostępniono drogę od węzła Rudnik nad Sanem do węzła Łowisko.
To w sumie 3 odcinki realizacyjne: Rudnik nad Sanem – Nisko (6,4 km), Nisko – Jeżowe (dotychczasowa nazwa Podgórze) o długości 11,5 km oraz Jeżowe – Łowisko (dotychczasowa nazwa Kamień) o długości 10,3 km.
Pierwszy z odcinków, Rudnik nad Sanem – Nisko zaczyna się na węźle Rudnik nad Sanem, na przecięciu z drogą krajową nr 77 oraz obwodnicą Stalowej Woli i Niska. Następnie trasa zbliża się do szerokotorowej linii kolejowej nr 65 i biegnie równolegle do niej, a na węźle Nisko krzyżuje się z istniejącą drogą krajową nr 19.
W ramach zadania wybudowano dwa węzły drogowe: Rudnik nad Sanem i Nisko, sześć wiaduktów, w tym przejścia dla dużych i średnich zwierząt oraz sześć przepustów.
Wartość wykonanych prac to ponad 196 mln zł. Za realizację odpowiadało konsorcjum Strabag i Strabag Infrastruktura Południe.
Odcinek Nisko – Jeżowe ma swój początek za węzłem Nisko Południe, za przecięciem drogi ekspresowej z linią kolejową nr 65. Trasa S19 biegnie w okolicy miejscowości Nowosielec w kierunku południowym, po zachodniej stronie obecnej DK-19. Następnie bezkolizyjnie krzyżuje się z DK-19 i skręca w kierunku południowo-wschodnim. Odcinek kończy się przed węzłem Podgórze na przecięciu z drogą wojewódzką nr 861.
W ramach zadania powstały trzy wiadukty nad drogą ekspresową, sześć przejść dla zwierząt, dziewięć przepustów ekologicznych, a także Miejsca Obsługi Podróżnych Podgórze i Jeżowe.
Wartość wykonanych prac to prawie 273 mln zł. Wykonawcą odcinka jest Mostostal Warszawa. Odcinek został oddany prawie pół roku przed terminem – zgodnie z umową wykonawca ma czas do maja 2022 r.
Ponad 10-kiloemtrowy odcinek Jeżowe – Łowisko zaczyna się przed węzłem Jeżowe (wcześniej Podgórze), który przecina trasę drogi ekspresowej z drogą wojewódzką nr 861. Następnie trasa omija kompleks leśny od strony wschodniej i zmienia kierunek na południowo-zachodni. Na granicy trzech powiatów: niżańskiego, leżajskiego i rzeszowskiego trasa przecina drogę powiatową nr 1084 R w sąsiedztwie miejscowości Wólka Łętowska, tworząc węzeł Nowa Sarzyna (wcześniej Nowy Kamień). Odcinek kończy się przed węzłem Łowisko (wcześniej Kamień).
W ramach inwestycji wybudowano dwa węzły drogowe: Jeżowe i Nowa Sarzyna, a także siedem wiaduktów, pięć mostów, przejście dla zwierząt górą, przejście dla zwierząt dołem oraz pięć przepustów ekologicznych.
Zadanie wykonał Budimex.
Oddana dziś trasa ma szczególne znaczenie dla Rzeszowa, który zyskał lepsze połączenie z Lublinem, a dalej poprzez S17 z Warszawą.
Po oddaniu dzisiejszych fragmentów na Podkarpaciu można korzystać z prawie 68 km drogi Via Carpatia.