Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Krajowe - Polska

Kaczyński: Ceny autostrad nie spadły tak, jak powinny

| Elżbieta Pałys źródło: RI/TVP 14.11.2017

PARTNER DZIAŁU


 

Kaczyński: Ceny autostrad nie spadły tak, jak powinny
fot. Adrian Grycuk, CC BY-SA 3.0 pl,

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Nie ponieśliśmy żadnej klęski – stwierdził prezes Prawa i Sprawiedliwości Jarosław Kaczyński podsumowując dwa lata rządów swojego ugrupowania w „Gościu wiadomości” TVP. Dodał jednak, że są „kwestie niedokończone”. Zaliczył do nich ceny autostrad.
– Klęski nigdzie nie ponieśliśmy, natomiast jest wiele kwestii niedokończonych, na przykład ceny autostrad nie spadły w sposób znaczący, a powinny spaść – stwierdził Jarosław Kaczyński w TVP. Prezes partii rządzącej dodał też że „mamy do czynienia z różnego rodzaju pytaniami w tej całej sferze infrastruktury”.

Za sukces ostatnich dwóch lat uznał „politykę Morawieckiego, który uruchomił gospodarkę”. W najbliższym czasie, jak zapowiedział, przełomem ma być program Mieszkanie Plus, który, jego zdaniem, będzie także istotną propozycją dla tych, którzy pracują za granicą i chcieliby wrócić do Polski.

– Tampo zmian jest zróżnicowane, ale przez cały czas idziemy do przodu – mówił w TVP Jaroslaw Kaczyński.

Zmiany personalne w grudniu

Szef partii rządzącej odniósł się także do zapowiadanej od dawna rekonstrukcji rządu. Jak powiedział, będzie ona odłożona w czasie, ze względu na zaproponowane przez premier Beatę Szydło „bardzo interesujące” zmiany strukturalne. – Takich zmian nie można dokonać z dnia na dzień – powiedział Kaczyński i dodał, że jeśli chodzi o decyzje personalne „będą podjęte w ciągu niedługiego czasu, ale dowiemy się o nich w grudniu”.

– Będziemy się kierować powodzeniem w kierowaniu danym resortem – zapowiedział. Drugim aspektem, który ma być brany pod uwagę przy zmianach kadrowych mają być uwarunkowania zewnętrzne. – Okoliczności się zmieniły. Musimy tak skonstruować rząd, by on się dobrze wpisywał w tę nową, troszkę trudniejszą sytuację – stwierdził prezes PiS.

W odniesieniu do wyników sondaży wskazujących na duże poparcie dla kierowanego przez niego ugrupowania, stwierdził, że obawia się „demoralizacji sondażowej”. – Trzeba robić tak dobrze jak dotychczas, a w niektórych miejscach jednak trzeba robić inaczej – podsumował Jarosław Kaczyński.

Czy zmiany dotkną resort infrastruktury?

Czy fakt wskazania na „niedokończone kwestie” w obszarze infrastruktury świadczy o tym, że na celowniku wciąż jest szef resortu infrastruktury i budownictwa?

Ceny budowy dróg były podnoszone jako jedne z elementów, które powinny się zmienić jeszcze na początku kadencji. O tym, że budujemy drogi najdrożej w Europie mówił wiosną ubiegłego roku z mównicy sejmowej sam minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.

Eksperci przekonywali wówczas, że w przypadku dróg odnoszenie się do średniej ceny budowy jednego kilometra nie ma większego uzasadnienia. – Średnia europejska jest w okolicach 10 mln euro. I my z kwotą 9,6 mln euro, w tej średniej się mieścimy – zwracał uwagę Adrian Furgalski, członek zarządu Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Choć zgadzał się, że jest pole do szukania oszczędności w procesie inwestycyjnym, to odnoszenie się do średnich cen, jego zdaniem, nie ma sensu. 

Wiceprezes Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa Rafał Bałdys wskazywał z kolei, że wykonawstwo u nas jest wręcz tanie, a o kosztach inwestycji drogowych decydują przede wszystkim problemy związane z wytyczeniem szlaku.

Temat ceny budowy dróg w Polsce wrócił niedawno podczas posiedzenia sejmowej Komisji Infrastruktury. Posłowie pytali czy udało się obniżyć krytykowane wcześniej wysokie ceny budowy dróg.

Odwołany niedawno generalny dyrektor dróg krajowych i autostrad Krzysztof Kondraciuk zwracał wówczas uwagę, że do dróg nie można podchodzić w sposób statystyczny. – Mówicie o średnich cenach kilometra. To pojęcie bardzo względne – zwracał się do posłów. Wskazywał, że na cenę średnią wpływają np. odcinki, na których budowane są tunele, których powstaje coraz więcej. O cenach decydują też często warunki gruntowe w miejscu planowanej inwestycji, a te w Polsce nie należą do łatwych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS