Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Polska

KIO przywraca firmę Salini w przetargu na S7 Widoma – Kraków

| Elżbieta Pałys źródło: RynekInfrastruktury.pl 10.08.2018

PARTNER DZIAŁU


 

KIO przywraca firmę Salini w przetargu na S7 Widoma – Kraków
fot. GDDKiA

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

GDDKiA ma ponownie ocenić oferty w przetargu na budowę drogi ekspresowej S7 na odcinku Widoma – Kraków, uwzględniając ofertę firmy Salini – orzekła Krajowa Izba Odwoławcza. Włoski oferent został przez GDDKiA wykluczony z postępowania ze względu na zerwaną umowę na innym kontrakcie – obwodnicy Marek. Teraz ma wrócić do gry.
Przetarg na budowę drogi S7 Widoma – Kraków toczy się od jesieni 2015 roku (postępowanie dwuetapowe). Otwarcie ofert nastąpiło w październiku 2017 roku. Propozycję z najniższą ceną złożyła włoska firma Impresa Pizzarotti. Propozycja była warta 1,022 mld zł przy budżecie zamawiającego 1.012 mld zł. Salini z oferta warta 1,072 mld zł była na drugim miejscu.

W pierwszym rozstrzygnięciu dokonanym na początku marca oferta Salini została wskazana jako najkorzystniejsza. Oferta najtańsza została odrzucona z zarzutem rażąco niskiej ceny.

Impresa Pizzarotti odwołała się od rozstrzygnięcia, a KIO nakazała Generalnej Dyrekcji unieważnić wcześniejszy wybór i wezwać wykonawcę do złożenia dodatkowych wyjaśnień dotyczących ceny. Impresa Pizzarotti jednak nie przedstawiła ich w wyznaczonym terminie.
W międzyczasie zaistniały nowe okoliczności dotyczące firmy Salini, z którym GDDKiA w maju br. zerwała umowę na budowę jednego z odcinków drogi ekspresowej S8 – obwodnicy Marek. GDDKiA wykluczyła więc oferenta, korzystając z zapisu Prawa zamówień publicznych. Jako najkorzystniejszą wskazała propozycję firmy Polaqua – wartą 1,077 mld zł była na trzecim miejscu pod względem ceny.

W drugiej połowie lipca dowiedzieliśmy się, że Polaqua odmówiła podpisania umowy. Tymczasem do KIO – od decyzji o wykluczeniu z przetargu odwołała się Salini.

Jak poinformowała nas Magdalena Grabarczyk, rzecznik prasowa KIO, zarzuty odwołania dotyczyły uznania przez GDDKiA, że wykonywanie przez Salini innych kontraktów, w szczególności na projekt i budowę S8 od węzła Marki (bez węzła) do węzła Radzymin Płd., na odcinku węzeł Marki ( bez węzła) – węzeł Kobyłka (od którego GDDKiA odstąpiła) uzasadnia wykluczenie Salini z postępowania na S7.

– Izba uwzględniła odwołanie, nakazała unieważnienie czynności wykluczenia Salini oraz powtórzenie czynności badania i oceny ofert z uwzględnieniem oferty tego wykonawcy – informuje Magdalena Grabarczyk.

Czekamy zatem na kolejny krok. Wyrok KIO dotyczący przywrócenia niesolidnego wykonawcy na innym kontrakcie może być jeszcze zaskarżony do sądu.

Odcinek, o którym mowa ma 18,3 km długości. Ma się połączyć z węzłem Igołomska w Krakowie. Jest jedną z trzech części, na które podzielono budowę ekspresówki między Krakowem a granicą województwa.

Pozostałe części to: węzeł Szczepanowice (z węzłem) – węzeł Widoma (z węzłem), długości ok. 14 km, który realizuje Mota Engil Central Europe (umowa została podpisana w styczniu tego roku) oraz granica województwa świętokrzyskiego – węzeł Szczepanowice (bez węzła), długości ok. 23,3 km – ten odcinek jest najtrudniejszy pod względem konfliktów społecznych – dla części trasy, tzw. poradowskiej trzeba powtórzyć procedurę środowiskową.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS