Jest rozstrzygnięcie przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S7 od Szczepanowic do Miechowa. GDDKiA wybrała konsorcjum Fabe Polska i SP Midas Stroy.
Wybrana oferta jest warta 162,440 mln zł.
To jedna z 12 ofert, które wpłynęły w tym przetargu. Wybrane konsorcjum złożyło ofertę z najniższą ceną. Szacunek kosztowy GDDKiA w tym przetargu wynosił 261,2 mln zł. Trzeba przy tym zauważyć, że w kwocie tej zmieściło się 10 wykonawców.
Początkowo GDDKiA wykluczyła ofertę Fabe, jednak wykonawca odwołał się do KIO, która nakazała przywrócić tę ofertę.
Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 o długości ok. 5,33 km od węzła Miechów (bez węzła) do węzła Szczepanowice (bez węzła) wraz z obiektami inżynierskimi, towarzyszącą infrastrukturą i urządzeniami bezpieczeństwa ruchu,
Potem wykonawca będzie zobowiązany do uzyskania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej i wykonania robót budowlanych.
Do wykonani będzie m.in. pięć wiaduktów, w tym jednego przejścia dla zwierząt.
Na wykonanie zadania będzie 36 miesięcy od podpisania umowy. Zanim jednak dojdzie do zawarcia kontraktu pozostali wykonawcy mogą jeszcze złożyć odwołanie od rozstrzygnięcia.
Odcinek S7 Miechów – Szczepanowice jest częścią liczącej ok. 55 km trasy od granicy Małopolski do Krakowa. W sumie to 4 odcinki realizacyjne: Moczydło – Miechów, Miechów – Szczepanowice, Szczepanowice – Widoma, Widoma – Kraków. Trwają już roboty na odcinku Moczydło – Miechów. Jesienią 2019 roku ruszyły także prace na odcinku Szczepanowice – Widoma.
Najmniej optymistycznie wygląda sytuacja na odcinku Widoma – Kraków, gdzie kilka dni temu rozwiązano umowę z wykonawcą. Teraz musi być przygotowane nowe postępowania. Firma WeBuild (dawniej Salini) zdążyła pozyskać zezwolenie na realizację inwestycji. Jeśli chodzi natomiast o roboty, zatrzymały się one na pracach przygotowawczych.
Wybrane dziś konsorcjum na czele z Fabe Polska na zlecenie GDDKiA realizuje obecnie obwodnicę Ostrowca Świętokrzyskiego w ciągu drogi krajowej nr 9.