Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Autostrady - Polska

Korki na A1: W lipcu bramki otwierano 26 razy

| Elżbieta Pałys źródło: RynekInfrastruktury.pl 05.08.2017

PARTNERZY DZIAŁU


 

Korki na A1: W lipcu bramki otwierano 26 razy
fot. Gdaniec, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Ten kto jedzie na wakacje korzystając z autostrady A1 musi się liczyć z kolejką w miejscach gdzie pobierane są opłaty. W weekend przeciętny czas oczekiwania przekracza 15 minut. Jeśli kolejka jest zbyt długa, operator może podjąć decyzję o otwarciu bramek. W lipcu taka sytuacja miała miejsce 26 razy.
Autostrada A1 przebiegająca na kierunku północ–południe to trasa chętnie wybierana m.in. przez turystów jadących nad morze. Latem przed bramkami tworzą się korki. Według danych operatora autostrady – spółki Gdańsk Transport Company – w tym roku letni ruch na autostradzie jest jeszcze większy niż przed rokiem – porównanie pierwszych 25 dni lipca tego roku z tym samym okresem roku poprzedniego wskazuje na 4-procentowy wzrost.

– Najczęściej do spiętrzeń ruchu dochodzi w wakacyjne weekendy na najbardziej popularnych placach tj. PPO Rusocin oraz PPO Nowa Wieś – mówi portalowi RynekInfrastruktury.pl Anna Kordecka, rzeczniczka GTC. Wówczas czas oczekiwania wynosi przeważnie powyżej 15 min.

W wyjątkowych sytuacjach, gdy kolejki są zbyt długie, by rozładować korek operator może podjąć decyzję o rezygnacji z pobierania opłat, czyli otwarcia bramek. Z tegorocznych doświadczeń wynika, że najczęściej decyzja taka zapada, gdy kolejka przekracza 25 minut. Tylko w lipcu tego roku do otwarcia bramek doszło 26 razy.

Poza weekendem spokojnie

Korki na autostradowych bramkach dotyczą tylko wakacyjnych weekendów. W dni powszednie problem zatorów nie występuje. – Dotychczasowa analiza ruchu w okresie wakacyjnym wykazała, że w dni powszednie nie dochodziło do korków, ponieważ ruch rozkładał się płynnie w ciągu całego dnia – mówi Anna Kordecka.

Na przykład w niedzielę 10 lipca 2016 roku natężenie ruchu osiągnęło 69,6 tys. pojazdów i doprowadziło do korków na zjeździe w Nowej Wsi. Natomiast w poniedziałek 25 lipca mimo że natężenie ruchu było o ponad 3 tysiące większe (wyniosło 72,9 tys. pojazdów), nie było żadnych utrudnień na bramkach, ponieważ rozłożyło się równomiernie na wszystkie godziny dnia.

– Podobne sytuacje zauważamy także w długie weekendy dla przykładu podczas majówki 2017 w dniu 28 kwietnia (piątek) z autostrady skorzystało 70 tysięcy pojazdów i takie natężenie nie skutkowało zatorami, ponieważ ruch rozłożył się płynnie, natomiast w środę 3 maja ruch był na poziomie 53 tys. i na bramkach w Nowej Wsi mieliśmy zatory – tłumaczy rzeczniczka.

Powodem zatorów jest bowiem nie tyle liczba samochodów, co ich kumulacja w czasie weekendu w określonych godzinach, np. w piątek wieczorem, w sobotę rano lub w niedzielę po południu.

Na co mogą liczyć kierowcy

Żeby poprawić komfort podróżujących od lata 2016 roku GTC stosuje dodatkowe znaki zmiennej treści, poprzez które kierowcy są informowani o aktualnym czasie oczekiwania na najbardziej popularnych węzłach.

Wprowadzono także specjalną aplikację AmberOne w podróży, dzięki której sytuację na drodze można sprawdzić jeszcze przed wyruszeniem w podróż. – Mamy nadzieję, że wprowadzone rozwiązania pozwolą użytkownikom na lepsze zaplanowanie czasu i drogi podróży – mówi rzeczniczka GTC.

Na wybranych MOP-ach w wakacyjne weekendy na wybranych MOP-ach można też spotkać pracowników operatora wyposażonych w tablety, przekazują informacje na temat aktualnej sytuacji na drodze. To tzw. Wakacyjne punkty informacyjne. Są one ponadto wyposażone w darmowe Wi-Fi oraz mapy tak, aby użytkownicy mogli wybrać alternatywną trasę w przypadku dużych zatorów.

Dodatkowo w weekendy na bramkach wjazdowych w Rusocinie i Nowej Wsi rozdawane są ulotki z informacjami o szacowanych godzinach, w jakich spodziewane jest wzmożone natężenie ruchu. Wraz z ulotką kierowcy otrzymują kupon na darmowy napój w restauracji na trasie. Ulotki można również pobierać ze strony www.a1.com.pl.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5