Prawie 95 mln zł netto jest warta umowa, którą w środę z Zarządem Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie podpisał Strabag. Dzięki niej zmieni się północny wlot do stolicy Małopolski – al. 29 Listopada.
Zadanie zlecono do realizacji w formule zaprojektuj i wybuduj. W ramach inwestycji przebudowany zostanie 2,6-kilometrowy odcinek al. 29 Listopada od ulicy Opolskiej do granic miasta. Trasa, po rozbudowie, będzie miała po dwa, a miejscami trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a dodatkowo będzie wyposażona w ciągi piesze i ścieżki rowerowe.
Zostaną wydzielone pasy do lewoskrętu lub drogi serwisowe, a przejazdy przez jezdnie będą wyposażone w sygnalizację świetlną. Przewidziano także buspasy.
fot. ZIKIT
– To kolejna, po tramwaju do Górki Narodowej, kluczowa inwestycja, na którą czekali mieszkańcy północnej części Krakowa. Pierwsze samochody powinny przejechać przez poszerzoną al. 29 Listopada pod koniec 2020 roku – mówi, cytowany w komunikacie prasowym, prezydent Jacek Majchrowski.
Inwestycja przełoży się na poprawę systemu transportowego w północnej części miasta. Poprawi także wjazd i wyjazd z Krakowa.
Oprócz samej trasy wykonawca przebuduje dwa obiekty kolejowe, a także system odwodnienia, sieć wodociągową, kanalizacyjną, teletechniczną, energetyczną i gazową. Prace będą wykonywane z zachowaniem ruchu, choć z pewnością nie da się uniknąć utrudnień.
– Przebudowa alei 29 Listopada to kolejna inwestycja realizowana przez STRABAG w Krakowie. W wyniku przebudowy zostanie uporządkowany wlot do miasta i upłynniony ruch międzydzielnicowy. Aleja docelowo będzie stanowić połączenie z północną częścią obwodnicy Krakowa – mówi, cytowany w komunikacie prasowym Alfred Watzl, członek zarządu Strabag.