Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Pozostałe - Polska,Kraków

Kraków. Przymiarki do budowy Trasy Ciepłowniczej i tramwaju

| Przemysław Farsewicz źródło: RI 10.05.2021

PARTNERZY DZIAŁU


 

Kraków. Przymiarki do budowy Trasy Ciepłowniczej i tramwaju
Fot. Google Maps

Więcej z regionu:

Polska
Kraków

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie ogłosił przetarg na opracowanie wielowariantowej koncepcji budowy Trasy Ciepłowniczej. Jednym z elementów projektu ma być linia tramwajowa.
Planowana Trasa Ciepłownicza to element III obwodnicy Krakowa na odcinku pomiędzy rondem Dywizjonu 308 (Nowa Huta) a ulicą Lipską (Podgórze). Trasa przebiegać ma obok elektrociepłowni. Będzie musiała pokonać także Wisłę. Pierwszym krokiem na drodze do realizacji zadania ma być wielobranżowa i wielowariantowa koncepcja przebiegu tej inwestycji. Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie ogłosił właśnie przetarg na przygotowanie wielowariantowego opracowania.

Zadaniem wykonawcy będzie przedstawienie minimum 4 wariantów przebiegu Trasy Ciepłowniczej wraz z linią tramwajową na długości ok. 4 km wzdłuż ulic Nowohucka – Saska z włączeniem w torowisko ulicy Lipskiej/Kuklińskiego i budową skrzyżowań (lub węzłów) drogowych, estakad oraz przeprawy pod rzeką lub nad rzeką Wisłą. W ramach inwestycji przewidziana ma być budowa i przebudowa chodników oraz ścieżek rowerowych. Wielowariantowa i wielobranżowa koncepcja dla tej inwestycji zlecona przez ZIM ma pozwolić na wybranie wariantu optymalnego zarówno pod względem finansowym, jak i rozwoju systemu transportu publicznego, indywidualnego i rowerowego.

W koncepcji oszacowany będzie koszt realizacji zadania. Dla wybranego wariantu inwestycji ma zostać uzyskana decyzja środowiska (DUŚ). Opracowanie koncepcji wraz z decyzją środowiskową ma być gotowe w 25 miesięcy od daty podpisania umowy z wyłonioną w przetargu firmą projektową. W kolejnych latach, po zabezpieczeniu środków finansowych na realizację tego zadania, Zarząd Inwestycji Miejskich informuje, że ma zostać zlecone przygotowanie dokumentacji projektowej i uzyskanie decyzji ZRID, a następnie wykonanie robót budowlanych.

Projektant ma do opracowania wariantów ma wykorzystać wcześniej przygotowane materiały studialne. W dokumentach planistycznych Krakowa wyznaczony jest m.in. korytarz na odcinku od ronda Dywizjonu 308 przez ulicę Nowohucką do istniejącego mostu na Wiśle, bądź z wykorzystaniem ulicy Ciepłowniczej, przekroczenia Wisły na wysokości ulicy Szafrańskiej i Golikówka, do ulicy Lipskiej. Z kolei dla przebiegu linii tramwajowej, wcześniejsze materiały studialne wskazują kilka potencjalnych przebiegów.

Składanie ofert wyznaczono do 8 czerwca. Oceniana będzie przede wszystkim cena (60 proc.) oraz wydłużenie podstawowego okresu gwarancji i rękojmi na dokumentację wchodzącą w skład przedmiotu umowy (40 proc.).

Do domknięcia III obwodnicy Krakowa brakuje jeszcze dwóch tras we wschodniej części miasta: Ciepłowniczej i Nowobagrowej. Jak podaje ZIM, jeszcze w tym roku powinien ruszyć przetarg na opracowanie koncepcji przebiegu Trasy Nowobagrowej. W tym przypadku zaplanowana ma zostać również linia tramwajowa. Trasa ma przebiegać na odcinku od ul. Lipskiej do skrzyżowania ulic Nowosądecka/Wielicka/Kamieńskiego. Wybudowanie linii tramwajowej w połączeniu z planowanym układem tramwajowym towarzyszącym Trasie Ciepłowniczej ma zapewnić szybkie i bezkolizyjne połączenie komunikacją szynową od ronda Dywizjonu 308 do ul. Wielickiej z przekroczeniem barier w postaci Wisły i magistrali kolejowej w Płaszowie.

– Chcemy, aby koncepcje obu tras przewidywały nie tylko budowę nowego układu drogowego, ale też linii tramwajowych. W tym zakresie będziemy brali pod uwagę taki przebieg układu szynowego, by komunikacja tramwajowa mogła obsłużyć jak największą liczbę mieszkańców, mając na uwadze już istniejącą zabudowę, jak i tę planowaną – wyjaśniał w mediach lokalnych Jan Machowski z Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie.

Na przygotowanie obu koncepcji miasto ma zabezpieczone po dwa miliony złotych. Jeśli oba przetargi zostaną sprawnie przeprowadzone, nie jest wykluczone, że w 2023 roku byłyby wydawane decyzje środowiskowe dla tych inwestycji.




Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5