Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Pozostałe - Kraków

Kraków: Wschodnia obwodnica na finale robót

| Agnieszka Serbeńska źródło: RynekInfarstruktury.pl 03.03.2017

PARTNER DZIAŁU


 

Kraków: Wschodnia obwodnica na finale robót
fot. Fotolia

Więcej z regionu:

Kraków

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Już w lipcu tego roku wschodnia obwodnica Krakowa będzie kompletna. Jeszcze dwa lata temu teren pod brakujący jej fragment wyznaczał szlaban, za którym roztaczały się łąki. Na dokończenie tego ważnego szlaku tranzytowego kierowcy musieli poczekać kilka lat.
Budowany, drugi odcinek wschodniej obwodnicy Krakowa, nazywanej Trasą Nowohucką, mierzy 4,5 km. Termin zakończenia robót wyznaczony jest na 22 lipca br. Wartość zadania wynosi ok. 529 mln zł brutto. Wykonawcą kontraktu jest konsorcjum firm Strabag oraz Heilit+Woerner.

Roboty coraz bliżej finału

Zaawansowanie robót ziemnych oceniane jest na poziomie 95 proc. Na ponad trzech czwartych nowej drogi ułożona jest warstwa wiążąca, a na pozostałej części nawierzchni jest już warstwa ścieralna. Wykonawca zakończył przebudowę torów tramwajowych na ul. Igołomskiej oraz budowę wiaduktu w ciągu ul. Nad Drwinią.

W ramach kontraktu powstaje również most przez Wisłę. Jest on gotowy w 83 proc. Ten obiekt będzie najdłuższym mostem Małopolski i jej stolicy. Zaawansowanie robót na pozostałych obiektach inżynierskich (na 11. mostach i wiaduktach) szacowane jest na poziomie od 50 do 95 proc.

Przełom w budowie wschodniej obwodnicy

Historia budowy wschodniej obwodnicy Krakowa sięga 2005 roku. Wówczas GDDKiA podpisała umowę na wykonanie dokumentacji projektowej drogi ekspresowej S7 od węzła Bieżanów do węzła Igołomska/Ptaszyckiego w Krakowie, a więc fragmentu tzw. Trasy Nowohuckiej o długości około 7 km. To zlecenie zostało podzielone na dwa etapy. Pierwszy objął dokumentację odcinka o długości ok. 3 km od węzła Bieżanów do węzła Christo Botewa. Ten odcinek został oddany do ruchu z końcem 2010 r.

Drugi, obecnie budowany, to odcinek od węzła Christo Botewa do węzła Igołomska/Ptaszyckiego. Jego powstanie zakładano na rok 2009. Niestety, realizacja odwlekała się z powodu braku zapewnionego finansowania. Inwestycja nie znalazła się na liście priorytetowej PBDK 2011 – 2015. Dopiero w czerwcu 2013 roku nastąpił przełom i decyzją Rady Ministrów dokończenie Trasy Nowohuckiej otrzymało zielone światło.

Roboty ruszyły w lipcu 2014 r. W ramach inwestycji, oprócz 4,5 km dwujezdniowej drogi ekspresowej (przekrój 2x3) i ok. 0,7-kilometrowego mostu na Wiśle, powstają dwupoziomowe węzły drogowe: „Rybitwy”(Christo Botewa) i „Igołomska”.

Obwodnica częścią docelowego ringu

Wschodnia obwodnica, a więc Trasa Nowohucka, jest częścią tzw. czwartej obwodnicy Krakowa, która docelowo będzie ringiem, pozwalającym ruchowi tranzytowemu ominąć miasto. Jego brakującą częścią jest – już planowana do realizacji – obwodnica północna.

Obecnie kończona obwodnica wschodnia odciąży południową, na której odnotowywane są duże natężenia ruchu. Jednak przede wszystkim przejmie ruch tranzytowy z układu drogowego wschodniej części Krakowa, z ulic Nowej Huty i Bieżanowa. To z kolei poprawi jakość życia w tej części miasta i przyczyni się do ograniczenia negatywnego oddziaływania ruchu na środowisko.

Po ukończeniu wschodniego odcinka, dwujezdniowa obwodnica Krakowa będzie okalała miasto z trzech stron i liczyła blisko 35 km długości.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS