Trzeba zadbać o ponad 200 km km dróg krajowych, w tym autostradę A4 na terenie województwa podkarpackiego. Chodzi o całoroczne utrzymanie przez najbliższych 6 lat. Są chętni.
Rzeszowska GDDKiA chce zlecić prace w podziale na dwie części, dla których zorganizowała przetarg. Pierwsza część obejmuje blisko 50 km autostrady A4 będącej w administracji Rejonu w Rzeszowie.
Zainteresowanych zleceniem jest 6 podmiotów. Najtańsza jest oferta firmy Re Drog, którą wyceniono na 68,365 mln zł przy budżecie zamawiającego wartym 113,598 mln zł. Tuż za nią uplasowała się oferta należącej do Budimeksu spółki FBSerwis. Jest warta 70,724 mln zł. Kolejne 3 oferty (Eurovia Polska, AVR oraz Leszek Kochanowicz Firma Usługowo - Handlowo - Produkcyjna) nie przekroczyły kwoty 80 mln zł. Najdroższa wycena to 105,896 mln zł (konsorcjum na czele ze spółką Autostrada Mazowiecka).
Druga część zamówienia obejmuje drogi zarządzane przez Rejon w Krośnie. Chodzi o drogi nr 19 Kuźnica – Barwinek, DK-28, Zator – Medyka, DK-73 Wiśniówka – Jasło. W sumie to blisko 177 km krajowych tras.
Na ich utrzymywanie jest 4 chętnych. Przy budżecie 126,059 mln zł najtańszy jest FBSerwis z ceną 100,724 mln zł. W przewidzianej na realizację zamówienia kwocie nie zmieściła się jedna oferta, złożona przez konsorcjum na czele z Autostradą Mazowiecką warta 133,603 mln zł.
Wybrany wykonawca ma zadbać o całoroczne utrzymanie dróg w okresie od 2020 do 2026 roku. W zakres zamówienia wchodzą: bieżące utrzymanie dróg, bieżące utrzymanie obiektów inżynierskich oraz zimowe utrzymanie dróg.