Tunel między Naprawą a Skomielną-Białą jest ciągle w budowie. Wraz z oddaniem do ruchu muszą jednak funkcjonować dość skomplikowane systemy bezpieczeństwa i urządzenia obsługi obiektu. Krakowska GDDKiA szuka właśnie firmy, która całodobowo będzie obsługiwała Centrum zarządzania tunelem.
Przetarg dotyczy kompleksowego utrzymania systemów bezpieczeństwa i urządzeń obsługi tunelu wraz z obsługą Centrum Zarządzania Tunelem. Chodzi o obsługę 24 godziny na dobę.
Firma, która zostanie wyłoniona w tym przetargu zajmie się całodobową obsługą dyspozytorską Centrum Zarządzania Tunelem, a także bieżącym utrzymaniem w zakresie konserwacji, eksploatacji i serwisowania urządzeń i systemów infrastruktury tunelu. Chodzi o urządzenia zamontowane w tunelu oraz przynależnych budynkach.
Chodzi o systemy odpowiedzialne m.in. za zasilanie elektroenergetyczne, oświetlenie, wentylację, klimatyzację, ogrzewanie, pomiary m.in. widoczności czy poziomu CO2, a także detekcję i sygnalizację pożaru. Chodzi także o systemy łączności, bieżący monitoring, zapobieganie gołoledzi itd. Zakres obowiązków obejmie także system sieci hydrantowej, kanalizacji deszczowej oraz instalację drenażową tunelu, wyposażenie komunikacyjne, w tym: szafy zasilająco-sterujące, szafy niszowe, sygnalizatory, znaki i tablice oraz mostowe urządzenia dylatacyjne.
Oferty krakowska GDDKiA będzie przyjmowała do 5 sierpnia. Wykonawca ma być wybrany na okres 24 miesięcy.
Na razie nie wiadomo natomiast kiedy oddany do ruchu będzie sam tunel. Zgodnie z zawartymi wcześniej aneksami, roboty
miały być ukończone do końca czerwca, ale wykonawca nie zakończył prac. Ostatnie informacje płynące z krakowskiego oddziału GDDKiA wskazywały na IV kwartał tego roku.
Tunel w ciągu drogi S7 – zakopianki będzie miał ok. 2 km długości i będzie się składał z dwóch naw – każda dla jednej jezdni. Cały budowany odcinek między Naprawą i Skomielną Białą to 3 km.
Wykonawcą tunelowego odcinka jest WeBuild, dawniej Astaldi. Kontrakt był podpisany w czerwcu 2016 r. i opiewał na blisko 969 mln zł.