Duże zainteresowanie przetargiem na budowę estakady w ciągu ulic Marsa i Żołnierskiej w Warszawie. Wpłynęło 11 ofert. To inwestycja, która „dokończy” rozbudowę ważnego skrzyżowania na trasie stanowiącym wschodni wylot z Warszawy w stronę m.in. podwarszawskich miejscowości Ząbki czy Zielonka.
Chodzi o III etap modernizacji ciągu ulic Marsa – Żołnierska na odcinku węzeł Marsa – granica miasta. W ramach tego etapu do wykonania są roboty związane z rozbudową drogi wojewódzkiej nr 631 w zakresie budowy obiektu mostowego. To brakująca estakada, której ze względu na brak dostępu do terenu nie można było wykonać w poprzednim etapie.
Do Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych wpłynęło 11 ofert, ale tylko 3 zmieściły się w zarezerwowanym budżecie.
ZMID przewidział kwotę 59,770 mln zł. Poniżej tej kwoty są oferty złożone przez: konsorcjum Polimex Infrastruktura i Polimex Mostostal z kwotą 57,122 mln zł (najtańsza oferta), Strabag – 58,418 mln zł oraz konsorcjum Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe Mosty oraz Budownictwo – 58,696 mln zł.
Pierwsza oferta powyżej budżetu inwestora została złożona przez firmę Skanska – 61,972 mln zł. Oferta z najwyższą ceną ma wartość 72,172 mln zł. Złożyło ją PTU Intercor.
Realizacja tej inwestycji pozwoli na skrzyżowaniu Marsa i Żołnierskiej bezkolizyjnie skręcić w obu kierunkach. Estakada, która ma powstać, umożliwi bezkolizyjny skręt w prawo z ul. Żołnierskiej w ul Marsa, tj. w stronę centrum Warszawy.
Estakada, która pozwala bezkolizyjnie skręcić w przeciwnym kierunku została udostępniona we wrześniu ub. roku. Drugiego obiektu wówczas nie wybudowane ze względu na brak dostępu inwestora do terenu, na którym trzeba było postawić jedną z podpór estakady. Chodziło o teren należący do Instytutu Prymasowskiego. Inwestorowi nie udało się porozumieć z właścicielem działki, a ponieważ teren był objęty ochroną konserwatora zabytków nie można było przejąć niewielkiego fragmentu działki na mocy przepisów specustawy drogowej.
Zdecydowano o realizacji inwestycji z jedną estakadą, w międzyczasie starając się o przezwyciężenie przeszkód uniemożliwiających wykonanie drugiego obiektu.
Przełom nastąpił w 2017 roku, kiedy to minister kultury i dziedzictwa narodowego pozbawił statusu zabytku tę część terenu, na którym stanie estakada.