Wykonawcy wycenili dwa odcinki drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu: Iskrzynia – Miejsce Piastowe i Miejsce Piastowe – Dukla. W sumie wpłynęło 19 ofert. Wszystkie mieszczą się w budżecie inwestora.
Do wybudowania łącznie jest 20 km przyszłej trasy Via Carpatia, w podziale na dwa odcinki o zbliżonej długości.
Iskrzynia – Miejsce Piastowe
Odcinek Iskrzynia – Miejsce Piastowe liczy 10,3 km. Będzie miał dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. W ramach kontraktu do wybudowania są dwa węzły drogowe: Iskrzynia i Miejsce Piastowe oraz obwód utrzymania drogowego Miejsce Piastowe. Powstaną także dwie estakady, pięć wiaduktów drogowych i 11 mostów w ciągu drogi ekspresowej. Wybudować trzeba przejście nad S19 dla zwierząt średnich, przejście pod obiektem inżynierskim dla średnich zwierząt, oraz przejście pod obiektem dla małych zwierząt.
GDDKiA oszacowała ten zakres prac na 579,978 mln zł. Najtańszy oferent – konsorcjum z liderem Aldesa Construcciones Polska – jest gotów wykonać zadanie za 365,074 mln zł.
Pozostałe oferty złożyli: Budimex – 392,429 mln zł, Strabag – 400,462 mln zł, konsorcjum Metrostav Polska – 424,584 mln zł, konsorcjum Mostostal Warszawa – 440,034 mln zł, Kolin Insaat Turizm Sanayi Ve Ticaret – 444,189 mln zł, konsorcjum Mirbud i Kobylarnia – 448,230 mln zł i Mota Engil – 452,564 mln zł. Oferty złożyli także: Polaqua – 456,745 mln zł, konsorcjum na czele z firmą Polbud-Pomorze – 461,051 mln zł oraz PTU Intercor – 503,485 mln zł.
W sumie to 11 ofert.
Miejsce Piastowe – Dukla
Trasa ekspresowa miedzy Miejscem Piastowym i Duklą ma liczyć 10,1 km. Jej budową zainteresowanych jest 8 wykonawców.
Budżet przewidziany na to zadanie to 704,621 mln zł. Najniższa oferta ma wartość 478,907 mln zł i została złożona przez Strabag.
Kolejne oferty złożyli: Budimex – 486,437 mln zł, Polaqua – 508,005 mln zł, Kolin Insaat Turizm Sanayi Ve Ticaret – 524,668 mln zł, konsorcjum firm Mostostal Warszawa i Acciona Construccion – 546,447 mln zł, konsorcjum firm Metrostav – 554,375 mln zł, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor – 568,014 mln zł i Mota Engil Central Europe – 573,515 mln zł.
Najdroższa oferta została złożona przez konsorcjum firm Mirbud i Kobylarnia – 586,710 mln zł.
Także i ten odcinek ma mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Zaplanowano budowę węzła drogowego Dukla, parę Miejsc Obsługi Podróżnych Równe (MOP kat. I) oraz obiekty inżynierskie: trzy estakady, pięć wiaduktów, sześć mostów, przejście górne dla dużych zwierząt, dwa przejścia dolne dla średnich zwierząt, przejście dolne dla małych zwierząt i dwa przepusty.
Teraz ofert zostaną przeanalizowane przez inwestora. Umowa ma być podpisana w III kwartale tego roku. Realizacja potrwa 36 miesięcy.