Którędy pobiegnie obwodnica Opatowa? Są trzy warianty - Rynek Infrastruktury: Porty, Stocznie, Lotnisko, Porty lotnicze, Autostrada, Obwodnica, Energetyka, Ciepłownictwo, Linie kolejowe, PKP PLK, Telekomunikacja, Operatorzy
Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Krajowe - Świętokrzyskie

Którędy pobiegnie obwodnica Opatowa? Są trzy warianty

| ep. źródło: RynekInfrastruktury.pl 21.06.2018

PARTNER DZIAŁU


 

Którędy pobiegnie obwodnica Opatowa? Są trzy warianty
https://commons.wikimedia.org

Więcej z regionu:

Świętokrzyskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Obwodnica Opatowa, która ma powstać w ciągu drogi S74 i DK-9 nabiera kształtów, przynajmniej na papierze. Podczas posiedzenia Zespołu Oceny Projektów Inwestycyjnych w kieleckim Oddziale GDDKiA zostały zaprezentowane trzy warianty przebiegu trasy. Wszystkie biegną po południowo-zachodniej stronie miasta. 
Przez centrum Opatowa przebiegają obecnie dwie drogi krajowe - nr 9 i nr 74. Ruch ciężki odbywający się na tych trasach jest uciążliwy dla mieszkańców, w godzinach szczytu w mieście tworzą się korki. Obwodnica jest jedyna szansą na oddzielenie ruchu lokalnego od tranzytowego.



Wyświetl większą mapę

Przetarg na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego został ogłoszony jeszcze jesienią 2015 roku. wiosna 2016 roku GDDKiA w Kielcach podpisała umowę z wykonawcą tego opracowania – firmą Sweco.

Jak poinformował inwestor, Zespół Oceny Projektów Inwestycyjnych podsumował właśnie kolejny etap prac przygotowawczych do budowy obwodnicy. Opracowane zostały studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe oraz raport oddziaływania inwestycji na środowisko, w ramach którego zanalizowane zostały warianty przebiegu inwestycji.

Jak podano, po uwagach wniesionych m.in. na etapie konsultacji społecznych zaprezentowane zostały trzy warianty: 1, 1A BIS wraz z podwariantem 1A BIS 2 (zmiana w obrębie węzła Opatów) oraz wariant 3.

Wszystkie warianty biegną po południowo-zachodniej stronie Opatowa, a ich długość jest porównywalna – wynosi od 15 do 18 km. W każdym wariancie zaplanowane są bezkolizyjne połączenie nowej drogi z drogami istniejącymi w postaci węzłów i skrzyżowań typu rondo.

– Po zapoznaniu się z wielokryterialną analizą rozwiązań ZOPI zadecydował o zgłoszeniu do ewentualnej rekomendacji wariantu 1A BiS 2 z węzłem Opatów na skrzyżowaniu istniejącej drogi nr 9 z przyszłym przebiegiem trasy i planowanym tzw. łącznikiem północnym do drogi nr 74 oraz węzłem Marcinkowice na skrzyżowaniu planowanej drogi S74 z projektowaną drogą nr 9.

Jak podano, wniosek o uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach złożony zostanie po zapoznaniu się z dokumentacją projektową przez Komisję Oceny Projektów Inwestycyjnych GDDKiA, która wskaże wariat rekomendowany.

Ostatecznie o wariancie do realizacji przesądzi decyzja środowiskowa Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska. Po jej wydaniu opracowana zostanie koncepcja programowa, na podstawie której powstanie projekt budowalny.

Budowa obwodnicy planowana jest na lata 2021 – 2023.



VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS