Dwie oferty wpłynęły w przetargu na opracowanie projektu doświetlenia 35 przejść dla pieszych w ciągach DK-10, DK-80, DK-15 oraz DK-91 w województwie kujawsko-pomorskim. Jedna mieści się w zarezerwowanej przez GDDKiA kwocie 520 tysięcy złotych brutto.
Najwięcej, bo 28 przejść objętych planowaną inwestycją, jest zlokalizowanych na odcinku drogi krajowej numer 10 między Brzozówką (pow. toruński) a miejscowością Skępe (pow. lipnowski).
Cztery znajdują się w ciągu DK-80 między wsiami Czarnowo a Górsk (obie miejscowości znajdują się w pow. toruńskim), dwa – w ciągu DK-15 między Kowalewem Pomorskim (pow. golubsko-dobrzyński) a Wrockami (również pow. golubsko-dobrzyński), a jedno w ciągu DK-91 w miejscowości Stolno (pow. chełmiński).
Przejścia nie są odpowiednio oświetlone, ale powinno się to zmienić. We wspomnianych miejscach planowana jest budowa tzw. oświetlenia dedykowanego. Polega ono na tym, że snop światła jest nakierowany na pasy. Dzięki temu maleje ryzyko, że kierowca nie zauważy znajdującego się na „zebrze” pieszego.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad szuka firmy, która opracuje projekt doświetlenia przejść. Wszystko powinno być gotowe w ciągu 7 miesięcy od podpisania umowy wykonawcą. W przyszłości projektant będzie sprawował nadzór autorski nad prowadzonymi pracami.
W poniedziałek, 17 stycznia poznaliśmy ofert zainteresowanych firm. Wpłynęły dwie, z czego jedna mieści się w zarezerwowanej przez urzędników kwocie 520 tysięcy złotych brutto. Złożyła ją firma Eco Energy Poland z Cieszyna, która zaproponowała ok. 490 tys. zł. Znacznie więcej, bo ok.
1 mln zł oczekuje konsorcjum, w którego skład wchodzą: Drogowa Inżynieria z Chełma (woj. lubelskie) oraz Biuro Opracowywania Programów i Projektów Inżynierii Komunikacyjnej „LISPUS” (również z Chełma).
Na rozstrzygnięcie przetargu trzeba jeszcze poczekać. Przy wyborze zwycięzcy GDDKiA weźmie pod uwagę głównie cenę (waga 60 %, im niższa, tym więcej punktów), a także kwalifikacje i doświadczenie zawodowe członków zespołu projektowego (waga 40 %).