W ostatnim dniu 2019 roku do ruchu udostępniony został prawie 15-km odcinek drogi ekspresowej S5 od węzła Bydgoszcz Północ do węzła Bydgoszcz Opławiec. Trasę otwarto pół roku przed terminem. Zadanie realizowało konsorcjum Intercor oraz Trakcja PRKiI.
W ramach budowy tego odcinka drogi ekspresowej S5 powstały 3 węzły drogowe (Bydgoszcz Północ, Maksymilianowo, Bydgoszcz Opławiec) oraz liczne obiekty inżynierskie, w tym dwa największe obiekty na całej trasie ekspresowej w województwie, czyli ponad 160-metrowy most nad Brdą oraz 227-metrowy wiadukt nad linią PKP w Maksymilianowie.
Zrealizowano też przebudowę istniejącej sieci drogowej oraz budowę chodników, ścieżek rowerowych i oświetlenia drogowego. Wykonane zostały urządzenia ochrony środowiska, w tym ekrany akustyczne.
Warto wspomnieć, że cała prawie 15-km trasa udostępniona została do ruchu kilka miesięcy przed czasem. Pracę na odcinku zgodnie z umową będą kontynuowane do połowy 2020 roku.
Od 23 grudnia kierowcy mogą korzystać z ponad 25 km odcinka drogi S5 od Jaroszewa do granicy województwa kujawsko-pomorskiego i wielkopolskiego. W ramach budowy 7 odcinka drogi ekspresowej S5 powstały cztery węzły drogowe (Żnin Zachód, Biskupin, Rogowo, Lubcz) oraz 16 obiektów Inżynierskich. Zrealizowano przebudowę istniejącej sieci drogowej oraz budowę chodników, ścieżek rowerowych, zatok autobusowych oraz oświetlenia drogowego.
Od węzła Żnin Północ w kierunku Szubina trwają prace na trasie głównej, co pozwoli już niebawem na przełożenie ruchu w obu kierunkach z drogi krajowej nr 5 na jedną jezdnię drogi ekspresowej S5.
13 listopada 2019 r. otwarte zostały oferty w przetargu na wyłonienie nowego wykonawcy piątego odcinka drogi ekspresowej S5 Bydgoszcz Błonie - Szubin Północ.
Dla pozostałych dwóch odcinków S5 (Nowe Marzy –Świecie Południe oraz Świecie Południe – Bydgoszcz Północ) otwarcie ofert nastąpiło 17 grudnia br. Trwa analiza przedłożonych ofert.