Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Lokalne - Łódź

Łódź: Wiadukt Dąbrowskiego w remoncie. Przybyszewskiego – za rok

| Roman Czubiński źródło: RI 22.01.2020

PARTNERZY DZIAŁU


 

Łódź: Wiadukt Dąbrowskiego w remoncie. Przybyszewskiego – za rok
fot. Roman Czubiński

Więcej z regionu:

Łódź

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Rozpoczęły się prace na północnej (przenoszącej ruch w stronę centrum) nitce wiaduktu ul. Dąbrowskiego nad torami linii kolejowej 540 Łódź Chojny – Łódź Widzew. Do końca roku obiekt zostanie kompleksowo wyremontowany. Wiosną 2021 r. mają natomiast rozpocząć się prace przy wyburzaniu i odbudowie pierwszej z nitek wiaduktu w ciągu Przybyszewskiego.
Wykonawca frezuje na razie wierzchnią warstwę asfaltu. – Po sfrezowaniu nawierzchni zerwiemy podbudowę, wymienimy izolację i odwodnienie, naprawimy przyczółki oraz filary, ułożymy nowe chodniki i zamontujemy bariery energochłonne – wylicza wicedyrektor Zarządu Dróg i Transportu Marcin Woźniak. Rzeczywisty stan konstrukcji wykonawca pozna jednak dopiero po odsłonięciu newralgicznych elementów konstrukcyjnych. Będzie to wskazówka także w odniesieniu do zakresu prac koniecznych dla nitki południowej.

Prace potrwają do końca roku. Ich koszt wyniesie blisko 8 mln zł. Na czas ich wykonywania konieczne było zawieszenie działania położonego na remontowanej nitce przystanku autobusowego. Położone pod wiaduktem pętle autobusowa i tramwajowa oraz przystanek kolejowy Łódź Dąbrowa będą przez cały czas działały bez zmian.

– Od przyszłego roku wyremontowany obiekt będzie ponownie dostępny na całej szerokości – zapowiada dyrektor Departamentu Architektury i Rozwoju w Urzędzie Miasta Łodzi Robert Kolczyński. Być może podczas późniejszego remontu nitki południowej będzie przenosił ruch w obydwu kierunkach.

Prace przy wiadukcie w ciągu równoległej ul. Przybyszewskiego rozpoczną się na wiosnę przyszłego roku. Inwestycja musi być skoordynowana z remontem Dąbrowskiego, by nie odcinać całkowicie dojazdu do południowo-wschodniej części Łodzi. Miasto złożyło wniosek o dofinansowanie tego przedsięwzięcia ze środków unijnych. Zakres koniecznych prac jest tam znacznie szerszy, niż na młodszym o dekadę obiekcie przy Dąbrowskiego: dwa wiadukty drogowe i jeden tramwajowy będą musiały zostać zburzone i zbudowane od nowa. Jako pierwsza zostanie poddana temu procesowi nitka północna, potem budowa będzie przesuwała się na południe. Szacowany koszt wynosi 120 mln zł.

Na razie ZDiT co kwartał zleca ekspertyzy stanu wiaduktu. Od ich wyników zależy, czy po obiekcie może jeszcze odbywać się ruch samochodowy. Od lipca po obiekcie nie mogą jeździć autobusy (spowodowało to konieczność zmiany trasy linii 96 i podzielenie jej na warianty) ani ciężarówki. Ważność obecnego dopuszczenia do ruchu kończy się w marcu. – Prawdopodobnie po wiadukcie Przybyszewskiego będzie można jeździć nadal . Dzięki łagodnej zimie dostająca się do środka woda nie zamarza i nie rozsadza betonu – przypuszcza wicedyrektor ZDiT.

O złym stanie technicznym wiaduktów pisaliśmy na naszych łamach już kilka razy. W grudniu 2018 r., aby spowolnić tempo ich dalszej degradacji, wprowadzono na nich ograniczenie prędkości do 30 km/h i zwężono jezdnie do jednego pasa w każdą ze stron. Przeprawy odgrywają ważną rolę w komunikacji z częścią Łodzi położoną na wschód od tzw. Kolei Obwodowej Łódź Chojny – Łódź Widzew (Widzew Wschód, fragment Zarzewa, Dąbrowa Przemysłowa i Olechów). Alternatywą dla nich jest na północy przejazd pod torami w ciągu al. Piłsudskiego i ul. Rokicińskiej (mocno obciążona ruchem Trasa W-Z), a na południu – przejazd z rogatkami w ciągu jednojezdniowej ul. Śląskiej.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5