Aż 10 ofert wpłynęło w przetargu na budowę mostu na Wieprzu w Łęcznej w ciągu drogi krajowej numer 82 (łączy Lublin z Włodawą).
Nowa przeprawa powstanie obok istniejącego obiektu, zbudowanego w 1966 roku i będącego już w złym stanie technicznym. Most powstanie po lewej stronie obecnego, jadąc w kierunku centrum Łęcznej. Będzie szerszy od dotychczasowego, z jezdnią o szerokości 7 m, a po obu stronach powstaną alejki pieszo-rowerowe o szerokości 2,9 m, zbudowane zostaną też ekrany akustyczne. Odcinek objęty inwestycją ma 455 metrów, przy czym sama długość mostu to ok. 100 m.
Przetarg w tej sprawie ogłosiła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych, a w poniedziałek, 30 stycznia, poznaliśmy oferty. Wpłynęło ich aż 10, wszystkie mieściły się w zarezerwowanej przez urzędników kwocie 73,1 mln złotych. Najmniej, bo 49,1 mln zł, zaproponowała firma Primost Południe. Najwięcej, bo ok. 61,4 mln zł oczekują Mosty Łódź.
Pozostałe oferty:
Intop Warszawa – ok. 49,2 mln zł
konsorcjum Swietelsky Rail Polska Sp. z o.o. (lider) i Swietelsky AG (partner) – ok. 51,2 mln zł
Budimex – ok. 53 mln zł
B4 – ok. 53,5 mln zł
konsorcjum Roverpol (lider) i Rover Infraestructuras (partner) – ok. 54,9 mln zł
Porr – ok. 56 mln zł
konsorcjum Mostostal Kielce (lider) i Wolmost (partner) – ok. 56,9 mln zł
Strabag – ok. 61,1 mln zł.
Przy wyborze zwycięzcy przetargu GDDKiA weźmie pod uwagę przede wszystkim cenę (waga 60 %, im niższa, tym więcej punktów), ale też doświadczenie kierownika budowy (20 %) oraz deklarowany okres gwarancji (20 %).
Prace w Łęcznej powinny ruszyć w tym roku. Nowy obiekt będzie przystosowany do znoszenia 50-tonowych obciążeń. Dzięki budowie nowego mostu droga „oddali się” nieco od pobliskich domów. Z kolei stary obiekt wykorzystany będzie jako tymczasowa przeprawa na czas prowadzonych robót i zostanie rozebrany po oddaniu do użytku nowego obiektu.