Ruszają ostatnie przetargi na budowę drogi ekspresowej S19 w woj. lubelskim. GDDKiA właśnie rozpoczyna poszukiwania wykonawcy dwóch odcinków pomiędzy Międzyrzecem Podlaskim i Kockiem.
W sumie powstać ma 30,5 km drogi ekspresowej w korytarzu transportowym Via Carpatia.
Dwa zadania
Ogłaszany przetarg obejmuje realizację dwóch zadań związanych z budową S19. Pierwsze obejmuje odcinek od końca obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego do węzła Radzyń Podlaski Północ. Liczy 22,3 km.
Wyświetl większą mapę
Na trasie zaplanowano dwa węzły drogowe: Kąkolewnica i Radzyń Podlaski Północ oraz 11 wiaduktów, 4 mostów i 6 przejść dla zwierząt. Powstaną także m.in. zabezpieczenia akustyczne, przepusty ekologiczne i ekrany przeciwolśnieniowe.
Drugie zadanie obejmuje fragment od Radzynia Podlaskiego do Kocka o długości 18,1 km.
Tu powstać mają węzły: Radzyń Podlaski Południe i Borki. Zaplanowano także budowę dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych: Paszki (kat. I, strona lewa) oraz Sitno (kat. I, strona prawa). Do wykonania są także: 7 wiaduktów, 2 kładki dla pieszych i 2 przejścia dla zwierząt.
Za realizację zadania po stronie inwestora odpowiada GDDiA Kielce.
Oferty będą otwarte 29 września, a wykonawcy będą mieli na realizację 39 miesięcy.
Via Carpatia w lubelskim
To ostatnie przetargi dotyczące budowy S19 w woj. lubelskim. W trakcie przetargu jest trasa
od granicy województwa mazowieckiego i lubelskiego do Międzyrzeca Podlaskiego oraz
między Kockiem i Lubartowem.
Odcinek Lubartów – Lublin jest na etapie realizacji w trybie projektuj i buduj (umowa podpisana został w lutym tego roku), w realizacji jest także S19 na południe od Lublina, do granicy z woj. podkarpackim.
Z odcinka od węzła Janów Lubelski Południe do węzła Lasy Janowskie korzystają już kierowcy.
Na zasadzie tymczasowej organizacji ruchu udostępniono go do ruchu w czerwcu.