Lubelska GDDKiA otworzyła oferty w przetargi na studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej materiałami do decyzji środowiskowej dla drogi ekspresowej S12 w pobliżu węzła Dorohucza. To krótki fragment, gdzie trzeba ominąć składowisko odpadów.
Odcinek, o którym mowa ma 5,7 km długości pomiędzy obiektami WD-8 (na przecięciu z drogą powiatową 2120 L, miejscowość Pełczyn) a obiektem WD-15. Został on wyodrębniony z dłuższego odcinka w pobliżu Dorohuczy z uwagi na konieczność ominięcia niezinwentaryzowanego wcześniej składowiska odpadów (w tym niebezpiecznych i szkodliwych). Dla tego fragmentu trzeba od nowa opracować dokumentację i uzyskać decyzję środowiskową. Projektant, który zostanie wybrany przygotuje także dokumenty do ogłoszenia przetargu budowlanego.
https://www.openstreetmap.org/search?query=dorohucza#map=12/51.1659/22.9831
Zgłosiło się 8 wykonawców. Przy budżecie inwestora wynoszącym 3,5 mln zł najtańsza oferta kosztuje 4,309 mln zł, a złożyła ja firma TPF. Kolejna ma wartość 4,710 (Databout), natomiast najdroższa 9,817 mln zł (Europrojekt Gdański).
To będzie jeden z czterech odcinków realizacyjnych S12 na trasie Piaski – Dorohusk z wyłączeniem obwodnicy Chełma. Pozostałe trzy (Piaski – Dorohucza, Dorohucza – Chełm oraz Chełm – Dorohusk) są na etapie przetargów w trybie zaprojektuj i wybuduj. Wykonawcy przedstawili już swoje wyceny. Na odcinek
Dorohucza – Chełm wpłynęło 10 ofert, na
Piaski – Dorohucza również 10 ofert a na fragment
od Chełma do Dorohuska inwestor otrzymał 12 propozycji. Obecnie czekamy na wskazanie ofert najkorzystniejszych.