Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Krajowe - Małopolskie

Małopolskie: Oferty na obwodnicę Zatora znacznie poza budżetem GDDKiA

| Leonard Dolecki źródło: RynekInfrastruktury.pl 13.02.2019

PARTNER DZIAŁU


 

Małopolskie: Oferty na obwodnicę Zatora znacznie poza budżetem GDDKiA
fot. GDDKiA

Więcej z regionu:

Małopolskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otworzył oferty w przetargu na projekt i budowę obwodnicy Zatora w ciągu dróg krajowych nr 28 i 44. Zamawiający otrzymał 6 propozycji. Niestety wszystkie z nich przekraczają budżet przewidziany na realizację inwestycji. Przedsięwzięcie miało być pilotażowym projektem w GDDKiA dla technologii BIM.
Inwestycja jest prowadzona w formule „projektuj i buduj”. Obowiązkiem wykonawcy będzie sporządzenie dokumentacji projektowej dla obwodnicy miejscowości Zator o długości 2,1 km. Następnie przeprowadzi on prace budowlane.
 
GDDKiA otrzymała oferty od firm: Eurovia (74,825 mln zł), Mota-Engil (69,670 mln zł) oraz IMB-Podbeskidzie (103,628 mln zł), a także konsorcjów: Trakcja PRKiI i Akcine Bendrove „Kayno Tiltai” (72,513 mln zł), Strabag Infrastruktura Południe i Strabag (78,169 mln zł) oraz Porr i Antex II (91,512 mln zł).

Budżet zamawiającego opiewa na 48,023 mln zł, co oznacza, że aby podpisać kontrakt z oferentem, który zaproponował najniższą cenę będzie trzeba dołożyć 21,647 mln zł.

Należy tu zaznaczyć jednak, że cena w tym przetargu nie jest najważniejszym kryterium. Stanowi ona 40% oceny, a aż 60% stanowią kryteria pozacenowe. Są to: powiązanie modeli BIM z harmonogramem robót (4%), obieg informacji w środki CDE (10%), przedmiarowanie z modelu BIM 3D (10%), sprzęt wykonawcy (6%), personel wykonawcy (10%), równość podłużna nawierzchni (10%) oraz przedłużenie okresu gwarancji (10%).

Dodatkowo, można zauważyć, że ostateczne aspekty, które w ofertach sprawdzać będzie GDDKiA, są inne niż mówiono na początku. Z listy kryteriów zniknęły właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni, natomiast pojawiło się powiązanie modeli BIM z harmonogramem robót oraz przedłużenie okresu gwarancji. W drugim z nowych kryteriów wszyscy oferenci zaproponowali taką samą wartość (przedłużenie o 5 miesięcy). Ponadto, na znaczeniu zyskała równość podłużna nawierzchni (+2%), a stracił personel wykonawcy (-3%) oraz sprzęt wykonawcy (-4%).

Trudno jednak będzie stwierdzić jak do ostatecznego wyboru wykonawcy będą miały się kryteria pozacenowe, kiedy do kwoty, którą przewidywano na realizację zadania, będzie trzeba dopłacić ponad 20 mln zł.

GDDKiA chce próbować nowoczesnej technologii

Przedsięwzięcie ma być prowadzone przy wykorzystaniu technologii BIM. Jest to projekt pilotażowy dla GDDKiA w tej kwestii. Według informacji z lutego 2018 roku – zamawiający chce w ten sposób zdobyć doświadczenia, które posłużą dalszym implementacjom BIM w zamówieniach publicznych.

Inwestor liczy, że zastosowanie nowoczesnej technologii finalnie wpłynie na wzrost efektywności wydatkowania środków publicznych w całym cyklu życia obiektów budowlanych.

Decyzja o przeprowadzeniu pilotażowego projektu BIM na obwodnicy Zatora zapadła pod koniec 2017 roku, a przetarg ruszył w lipcu 2018 roku. Building Information Modeling jest nowoczesną technologią, w której stosuje się trójwymiarowe, cyfrowe modele obiektów, uwzględniające wszystkie niezbędne informacje, do wykorzystanie na każdym etapie inwestycji: od projektu przez realizację po odbiór prac.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5