Rusza przetarg dotyczący ostatniej, dziewiątej obwodnicy w województwie mazowieckim, ujętej w rządowym programie. Chodzi o zaprojektowanie obwodnicy Ciechanowa.
Planowana trasa ma mieć 16 km długości. Obecnie GDDKiA szuka wykonawcy studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z elementami koncepcji programowej oraz materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej. Te opracowania wskażą wariantowy przebieg obwodnicy Ciechanowa.
– Zakładamy, że powstanie ona w nowym śladzie drogi krajowej nr 60 po południowej stronie miejscowości – wyjaśnia GDDKiA. Ostateczny przebieg trasy klasy GP zostanie określony w decyzji środowiskowej.
Obwodnica Ciechanowa ma wyprowadzić z miasta ruch tranzytowy, który obecnie odbywa się drogą krajową nr 60. Poprawić ma się bezpieczeństwo i zwiększyć przepustowość trasy. Inwestycja wpłynie również na warunki i bezpieczeństwo ruchu dalekobieżnego i regionalnego odbywającego się wokół Warszawy.
Przetarg dotyczący tej obwodnicy jest ostatnim koniecznym dla rozpoczęcia procesu projektowego dla zadań ujętych w rządowym Programie budowy 100 obwodnic na terenie województwa mazowieckiego.
– Obwodnica Lipska jest już w realizacji, w grudniu tego roku podpisaliśmy umowę. Szukamy wykonawcy obwodnicy Pułtuska, a dla pozostałych sześciu inwestycji prowadzone są prace nad dokumentacją projektową – przypomina Tomasz Żuchowski p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. Obwodnice, dla których powstaną dokumentacje projektowe to obwodnice Łącka, Ostrołęki, Siedlec, Skaryszewa, Sokołowa Podlaskiego i Zwoleni.