Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Pozostałe - Polska

Mierzeja Wiślana. Trwa scalanie pierwszego z mostów

| inff pras. źródło: NDI/Besix 21.12.2020

PARTNERZY DZIAŁU


 

Mierzeja Wiślana. Trwa scalanie pierwszego z mostów
Mierzeja Wiślana. Trwa scalanie pierwszego z mostów
Mierzeja Wiślana. Trwa scalanie pierwszego z mostów
Mierzeja Wiślana. Trwa scalanie pierwszego z mostów

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Na budowie kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną scalany jest pierwszy z dwóch mostów obrotowych. Konstrukcja będzie ważyła 500 ton, jej montaż odbywa się z dokładnością do milimetrów z wyważeniem konstrukcji do kilograma. Coraz niższe temperatury nie przeszkadzają w pracach na Mierzei Wiślanej. Prace przy budowie drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską toczą się intensywnie na całym obszarze.
– Przekop Mierzei Wiślanej to strategiczna inwestycja dla regionu i całego naszego kraju. Koronawirus nie zatrzymuje polskich budów: trwają one w całym kraju – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

W rejonie Zatoki Gdańskiej trwa pogłębianie basenu morskiego Portu Osłonowego. Na falochronach zachodnim i wschodnim wykonywane są narzuty kamienne; na części lądowej falochronu zachodniego betonowany jest oczep, a w części zasadniczej płyta. X-bloki, czyli betonowe, prefabrykowane elementy, które będą zabezpieczać falochron przed falami, zostały już wbudowane na zewnętrznej części falochronu wschodniego.

W rejonie kanału żeglugowego zakończyło się pogrążanie ścianki szczelnej po północnej stronie śluzy, takie same prace trwają po stronie południowej. Ściana pogrążona została już w obszarze śluzy oraz kieszeni bram śluzy, wykonana jest też przesłona, mikropale i montaż skleszczenia. Zakończyły się wykopy pod bramę południową śluzy. Widać już powstający układ dróg technicznych i drogi 501A. Zaawansowanie prac przy podbudowach wynosi 60%.

– Wiosną 2021 roku ruch z drogi 501 zostanie przekierowany na most południowy. Jego części aktualnie są łączone na placu budowy. Poszczególne, wyraźnie zarysowane już elementy coraz bardziej uwidaczniają kształt całej budowli. Inwestycja przebiega bez opóźnień. Wdrożone procedury przyniosły pożądany efekt, także pomimo obostrzeń związanych z koronawirusem, sytuacja na budowie jest stabilna – mówi kpt. ż.w. Wiesław Piotrzkowski, dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni.

Na moście południowym zakończyły się prace żelbetowe, od posadawiania, przez wykonanie podpór i najazdów na obiekt. Zostały tez zamontowane pierwsze elementy hydrauliki mostów. – Scalana jest właśnie prefabrykowana konstrukcja mostów stalowych – mówi Paweł Ciomek kierownik robót mostowych konsorcjum NDI/Besix. – Mimo masy konstrukcji, która wraz z przeciwwagą będzie wynosiła 500 ton, precyzja montażu jest określana w milimetrach. Mosty zostaną też wyważone z dokładnością do kilograma – dodaje Paweł Ciomek.

Na moście północnym trwają prace żelbetowe. W budynku bosmanatu Nowy Świat zakończyły się roboty konstrukcyjne i tynkarskie, trwają prace wykończeniowe.

Na Zalewie Wiślanym wykonywana jest sztuczna wyspa. Trwa pogrążanie ścianek szczelnych, tworzących jej obwiednię. Wykonanych zostało już ponad 40 % prac. Montowane są ściągi i stopniowo zasypywana jest grodza.
– Wykonaliśmy już prawie 5 km ścianki szczelnej, 6000 metrów sześciennych robót bagrowniczych – mówi Mariusz Sasin, dyrektor projektu budowy wyspy z firmy NDI. – Zawieźliśmy na teren prac ponad 46 000 ton piasku potrzebnych do tego, by zasypać grodzę. Na wyspie trwają też prace nurków montujących ściągi pomiędzy zewnętrzną, a wewnętrzną częścią grodzy – dodaje Mariusz Sasin.

Najbliższe tygodnie to dalsze wykonywanie narzutów kamiennych na falochronach zachodnim i wschodnim. Kontynuowane będą prace żelbetowe, kolejno wbudowywane będą też X-bloki. Do końca tego roku pogrążone zostaną ścianki w obrębie całego kanału żeglugowego. Od października montowane są mikropale i odwodnienie. W rejonie śluzy toczyć będą się prace żelbetowe. W dalszym ciągu do poziomu zera wykonywane będą wykopy w rejonie kanału, a na początku przyszłego roku rozpoczną się prace pogłębiarskie.

Na moście północnym wykonywane będą prace żelbetowe, budowa nasypów i platforma do montażu konstrukcji stalowej. Na sztucznej wyspie pogrążana będzie ścianka grodzy tworzącej obwiednie, montowane ściągi i zasypy. Grodza zostanie zabezpieczona przed zimą.


Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5