Zbliża się finał realizacji trzech inwestycji drogowych realizowanych przez Mirud. To dwie autostrady oraz trasa wojewódzka.
Mimo sezonu zimowego na budowach realizowanych przez spółki Grupy Mirbud prace są kontynuowane niezależnie od warunków atmosferycznych. Jest co robić. Na koniec lutego, portfel zleceń, które firma powinna zrealizować do roku 2026 miał wartość 5,3 mld zł.
Na części zleceń, w tym drogowych, prace zbliżają się do finału. To dwa odcinki autostrad, w tym odc. nr 2 autostrady A18 Olszyna – Golnice, którego zaawansowanie wynosi 99 proc. oraz autostrada A1 Piotrków Trybunalski – Kamieńsk – zaawansowanie wynosi 94 proc. Firma finalizuje także prace na drodze wojewódzkiej nr 455 – wschodniej obwodnicy Wrocławia. Także z tych odcinków dróg korzystają już kierowcy.
Realizacja dwóch inwestycji drogowych powierzonych Mirbudowi właśnie się rozpoczyna –to rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 203 w woj. zachodniopomorskim (odcinek Darłowo – granica województwa) oraz budowa drogi ekspresowej S6 między Koszalinem i Sławnem.
Firma szykuje się także do rozpoczęcia robót na S74 Kielce – Mniów. W styczniu został złożony wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Pod koniec stycznia konsorcjum firm z Grupy zawarło także kontrakt z Zarządem Dróg Wojewódzkich w Gdańsku na budowę obwodnicy Chojnic.
W lutym spółka Mirbud złożyła oferty w 16 postępowaniach niepublicznych i 4 przetargach publicznych o łącznej wartości 2,077 mld zł. Druga spółka z Grupy – Kobylarnia stratowała w trzech przetargach publicznych składając oferty warte 60,334 mln zł.
Obecny portfel zamówień w Grupie dzieli się między spółki niemal po równo: na Mirbud SA przypada 2,751 mld zł, natomiast na Kobylarnię 2,548 mld zł.
W ostatnim czasie Mirbud rozpoczął także inwestycje w zakresie budownictwa kubaturowego. To budowa Krakowskiego Centrum Muzyki, zespołu szkolno- przedszkolnego w dzielnicy Bemowo w Warszawie oraz kompleksu budynków produkcyjno-montażowych realizowanych na rzecz spółki z Polskiej Grupy Zbrojeniowej – PIT Radwar.