Osiem ofert wpłynęło w przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S74 na odcinku Przełom/Mniów - Kielce Zachód. Wszystkie, ze sporym zapasem, mieszczą się w zaplanowanym budżecie.
Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum Mirbudu i Kobylarni, które zaproponowało 537,699 mln zł, przy budżecie inwestora wartym 809,813 mln zł.
Pozostałe propozycje to: Polaqua – 575,351 mln zł, Budimex – 577,823 mln zł, PTU Intercor – 608,850 mln zł, Strabag – 613,660 mln zł, Mota Engil – 625,204 mln zł, konsorcjum NDI 642,288 mln zł oraz konsorcjum Mostostalu Warszawa – 648,601 mln zł.
Trasa S74 jest ważna dla połączenia województwa łódzkiego, przez świętokrzyskie z woj. podkarpackim, poprawi także dojazd do Kielc.
Odcinek, dla którego otwarto oferty liczy ok. 16,4 km. Droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu i poprowadzi przez tereny gmin: Mniów, Miedziana Góra i Strawczyn. Początkowo, na odcinku ok. 400 m zaczynając od miejscowości Przełom będzie poprowadzona istniejącym śladem drogi krajowej nr 74. Dalej odbije w kierunku południowo-zachodnim i zostanie poprowadzona po nowym śladzie, by połączyć się z łącznicą węzła S7 Kielce Zachód, wybudowaną w ramach obwodnicy Kielc.
W ramach tego zadania powstaną dwa węzły drogowe: Mniów (na połączeniu S74 z istniejącą drogą nr 74) i Bugaj (na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 748). Wybudowanych zostanie 12 wiaduktów drogowych, 2 mosty, a także przejścia dla zwierząt.
W miejscowości Przełom zaplanowano budowę Miejsca Obsługi Podróżnych.