Grupa MOL sfinalizowała transakcję z PKN Orlen i Lotosem. Od 2 grudnia przejęła 410 stacji należących do tej pory do tych koncernów. Wprowadzanie nowej marki ma się rozpocząć wkrótce. Wraz ze stacjami działającymi pod marką Slovnaft, MOL będzie świadczyć usługi na blisko 500 stacjach paliw w naszym kraju.
Nabycie stacji przez MOL wiąże się z fuzją Orlenu i Lotosu. Był to jeden z warunków, jakie postawiła Komisja Europejska w celu przeciwdziałania koncentracji na rynku po połączeniu dwóch koncernów. W ramach transakcji MOL przejął 410 stacji w Polsce, jednocześnie sprzedał Orlenowi 143 stacje na Węgrzech i 39 stacji na Słowacji.
Transakcja sprzedaży została sfinalizowana 2 grudnia. MOL zapowiedział wprowadzenie nowej marki na rynku polskim niezwłocznie. Wraz ze stacjami paliw, węgierski właściciel planuje także uruchomić lokale sieci Fresh Corner.
„Wprowadzanie marki MOL na polski rynek rozpocznie się natychmiast, a ambicją Grupy MOL jest jak najszybsze zakończenie rebrandingu nowej sieci. Stacje paliw Slovnaft Polska działające w południowej Polsce również zostaną przekształcone pod marką MOL, co zwiększy łączną liczbę polskich sieci MOL do blisko 500” – informuje węgierski koncern.
Stacje, które na Węgrzech i Słowacji przejmie Orlen mają być przekazane w kilku turach z ostateczną datą wyznaczoną na koniec I półrocza 2023 roku w przypadku stacji na Słowacji oraz koniec pierwszego półrocza 2024 dla stacji na Węgrzech.