Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Mosty - Gdańsk

Most w Sobieszewie na finiszu

| Elżbieta Pałys źródło: RynekInfrastruktury.pl 23.10.2018

PARTNER DZIAŁU


 

Most w Sobieszewie na finiszu
fot. Dominik Paszliński/www.gdansk.pl

Więcej z regionu:

Gdańsk

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wniosek o wydanie pozwolenia na użytkowanie dla mostu zwodzonego w Sobieszewie wpłynął już do Wojewódzkiego Urzędu Nadzoru Budowlanego. Po wykonaniu obowiązkowej kontroli i wydaniu pozwolenia, mieszkańcy będą mogli korzystać z nowego obiektu.
– Cieszę się, że budowa mostu jest już na finiszu. Chcielibyśmy, by most był jak najszybciej dostępny dla mieszkańców. Złożyliśmy już wniosek o pozwolenie na użytkowanie mostu do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego. Teraz czekamy na decyzję – mówi, cytowany w komunikacie prasowym, prezydent Gdańska Paweł Adamowicz.

Dopiero po udostepnieniu mostu mieszkańcom, wykonawca będzie mógł rozebrać istniejący most pontonowy i zagospodarować teren przy nabrzeżu.

Dobiegająca końca inwestycja jest ważna zwłaszcza dla mieszkańców pobliskich terenów. Obecnie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 501 funkcjonuje most pontonowy, który łączy Wyspę Sobieszewską z Wiślinką. Teraz mieszkańcy Wyspy zyskają stałą przeprawę łączącą ich z lądem.

Budowa mostu ruszyła jesienią 2016 roku. Umowę w tej sprawie gdański samorząd zawarł z konsorcjum Metrostav i Vistal Gdynia. Po tym jak Vistal popadł w kłopoty finansowe inwestycję samodzielnie realizuje Metrostav.

Wybudowany obiekt to most zwodzony o długości 173 metry, łącznie ze skrzydłami to 181,5 m. Most będzie się otwierał w czasie 150 sekund.

Jak informuje Urząd Miasta, most będzie sterowany z wykorzystaniem specjalnego oprogramowania do regulowania mechanizmem. Rozwiązanie jest zabezpieczone na wypadek przerw w dostawie prądu – w takich sytuacjach most będzie uruchamiany dzięki energii agregatu prądotwórczego.

Zamknięty most umożliwi przepływanie statków mierzących do 5 m.

Całkowity koszt inwestycji to ponad 59 mln złotych. Budowa została dofinansowana z Ministerstwa Infrastruktury, skąd miasto otrzymało 27,59 mln zł.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS