Przetarg na projekt i budowę drogi ekspresowej S19 między węzłami Domaradz i Krosno (Iskrzynia) rozstrzygnięty. GDDKiA wybrała Mostostal Warszawa.
Inwestor wybrał najtańszą spośród złożonych ośmiu ofert. To propozycja warta 1,063 mld zł.
Za tę kwotę Mostostal wybuduje odcinek drogi ekspresowej o długości ok. 12,5 km. Powstaną dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku do tego pas awaryjny. Zaplanowano m.in. siedem estakad, z których najdłuższa ma mieć 700 m i będzie wzniesiona nawet do 30 m nad poziomem terenu. Powstanie także osiem mostów, osiem wiaduktów drogowych, trzy przejścia dla zwierząt (dwa dla zwierząt średnich i jedno dla zwierząt dużych) oraz trzy przepusty.
Kierowcy będą mieli do dyspozycji dwa Miejsca Obsługi Podróżnych MOP Zagórze – początkowo jako kat. I, z możliwością rozbudowy do kat. 2 w przypadku MOP w stronę Rzeszowa oraz do kat. III w przypadku MOP do Barwinka
W ramach kontraktu powstaną urządzenia BRD, infrastruktura do zarządzania ruchem oraz urządzenia ochrony środowiska. Wybudowane zostaną drogi do obsługi terenu przyległego.
Kontrakt ma być zrealizowany w ciągu 39 miesięcy od dnia zawarcia umowy, z wyłączeniem okresów zimowych przypadających na czas robót budowlanych liczonych – z uwagi na teren górski – od 1 grudnia do 31 marca.
Na terenie woj. podkarpackiego Via Carpatia będzie miała ok. 169 km. Obecnie gotowych jest 81 km. W realizacji są 42 km a 43 w przygotowaniu.