Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Pomorskie

Można budować pierwszy fragment Trasy Kaszubskiej

| ep/inf. pras. źródło: GDDKiA Gdańsk 25.09.2019

 

Można budować pierwszy fragment Trasy Kaszubskiej
fot. Floydian, commons.wikimedia.org, CCA (2)

Więcej z regionu:

Pomorskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wojewoda pomorski wydał decyzję zezwalającą na realizację pierwszego fragmentu drogi ekspresowej S6 Bożepole Wielkie – początek Obwodnicy Trójmiasta. Zezwolenie dotyczy trasy między Chwaszczynem a Szemudem realizowanego przez firmę Polaqua.
Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności. Jeszcze we wrześniu wykonawcy będzie przekazany plac budowy i będą mogły rozpocząć się prace budowlane.

Dwa odcinki

Budowa trasy S6 między Szemudem a Gdynią została podzielona przez wykonawcę na dwie części. Odcinek Szemud - Chwaszczyno jest zlokalizowany na terenie powiatu wejherowskiego w gminie Szemud i obejmuje odcinek trasy głównej o długości ok. 13,6 km. W ramach tego zadania zostanie wybudowany węzeł w Koleczkowie, a także miejsca obsługi podróżnych w Kamieniu (dla obu kierunków). Zaprojektowano na nim 19 obiektów inżynierskich, w tym - most, estakadę, a także wiadukty i przejście podziemne.

Równocześnie z przekazaniem placu budowy wykonawcy rozpoczną się prace archeologiczne na wskazanych stanowiskach archeologicznych. Kolejny ZRID (decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej) dla części drogi z Chwaszczyna do Gdyni jest obecnie procedowany. Szacunkowy termin uzyskania ZRID dla tego odcinka to październik 2019 r.

2 i 3 pasy ruchu

Cały odcinek realizacyjny między Szemudem z istniejącą S6 Obwodnicą Trójmiasta na węźle Gdynia Wielki Kack będzie miał ok. 22 km trasy zasadniczej wraz z trzema węzłami: mniejszym w Koleczkowie i dwoma dużymi, zespolonymi w Chwaszczynie oraz Gdyni Wielkim Kacku. Trasa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pas awaryjny, a na odcinku Chwaszczyno - Gdynia Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia Wielki Kack - ze względu na natężenia ruchu - będą to po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Przewidziano budowę 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, 2 przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego jeszcze ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Koszt prac budowlano-montażowych na tym odcinku wynosi ok. 817 mln zł.

W projektowaniu i oczekiwaniu na wydanie decyzji ZRID są jeszcze odcinki realizacyjne Bożepole Wielkie - Luzino oraz Luzino - Szemud. Planowane uzyskanie ZRID dla tych odcinków to IV kwartał 2019 r.

S6 w województwie zachodniopomorskim


Trwa realizacja odcinków łączących Szczecin z Koszalinem. Pierwszy fragment Goleniów-Nowogard o długości 20 km został oddany do ruch w maju 2019 r. Kolejne o łącznej długości ponad 100 km zostaną udostępnione kierowcom do końca tego roku. Będzie to oznaczało zrealizowanie większości S6 w województwie zachodniopomorskim.

Ze względu na problemy geologiczne obwodnica Koszalina i Sianowa nie będzie jeszcze funkcjonowała w całości. Obecnie jest aktualizowana dokumentacja i w I kwartale przyszłego roku planowany jest przetarg na dokończenie sekcji 2 tej obwodnicy. Łącznie cała S6 od Goleniowa do Koszalina (wraz z obwodnicą Koszalina i Sianowa) będzie kosztowała około 3,89 miliarda złotych.

PPP

Odcinki S6 między Sianowem a Słupskiem i dalej w województwie pomorskim do Bożegopola Wielkiego, a także Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej zostały wskazane przez Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów do realizacji w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego. Obecnie trwa przetarg na opracowanie projektów budowlanych dla części tej trasy między Sianowem a Słupskiem.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5