Katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisał umowę z firmą Multiconsult Polska na opracowanie koncepcji programowej dla inwestycji dotyczącej budowy odcinka trasy S1. Mowa o trasie Bielsko-Biała – Mysłowice. Wartość kontraktu to nieco ponad 5,6 mln zł.
Najtańsza oferta
Oferta została wybrana spośród dziewięciu propozycji, które otrzymał śląski oddział GDDKiA. Budżet inwestora wynosił 9,410 mln zł. Oznacza to, że cena stanowi ok. 60% przewidywanej kwoty. Pozostałe opcje mieściły się w zakresie od 8,157 mln zł do 16,974 mln zł.
Dokładna wartość kontraktu podpisanego między zamawiającym a wykonawcą to 5,659 mln zł. Zamówienie ma zostać zrealizowane w ciągu 21 miesięcy. Ten czas zawiera 11 miesięcy na opracowanie koncepcji programowej dla tego zadania i 10 miesięcy na wsparcie zamawiającego w tracie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane.
Ważna inwestycja
Trasa S1 jest częścią europejskiego korytarza nr VI łączącego kraje nadbałtyckie z krajami południowej Europy. W naszym kraju fragment tej trasy stanową między innymi autostrada A1 i droga ekspresowa S1 na odcinku Bielsko-Biała – Zwardoń.
Wyświetl większą mapę
Droga zostanie poprowadzona po nowym śladzie. Zacznie się ona na istniejącym odcinku S1, ok. 1.5 km za węzłem Kosztowy I. Koniec projektowanego odcinka ma znajdować się w węźle „Suchy Potok”, gdzie droga będzie się łączyć się z kilkoma innymi arteriami. Będą to: istniejący odcinek drogi ekspresowej S1 Bielsko-Biała – Zwardoń (granica ze Słowacją), istniejący odcinek drogi ekspresowej S52 Bielsko-Biała – Cieszyn (granica z Republiką Czeską) oraz projektowana droga ekspresową S52 Bielsko-Biała – Głogoczów tzw. Beskidzką Drogą Integracyjną.