Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Mosty - Dolnośląskie

Na moście Pomorskim Północnym widać już konstrukcję stalową

| mr źródło: RI/UM Wrocław 08.04.2020

PARTNERZY DZIAŁU


 

Na moście Pomorskim Północnym widać już konstrukcję stalową
fot. UM Wrocław
Na moście Pomorskim Północnym widać już konstrukcję stalową
Na moście Pomorskim Północnym widać już konstrukcję stalową
Na moście Pomorskim Północnym widać już konstrukcję stalową
Na moście Pomorskim Północnym widać już konstrukcję stalową

Więcej z regionu:

Dolnośląskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Na moście Pomorskim Północnym została zdjęta warstwa betonu pochodząca z lat 30. XX w. Na „nagim moście” widać więc konstrukcję stalową. Następnie będzie ona piaskowana i odnawiana. Jednocześnie pod spodem mostu powstało rusztowanie, z którego wykonawca będzie prowadził dalsze prace.
− Walka jest zacięta, ale powoli dobiega końca. Aby dostać się do konstrukcji mostu, która będzie piaskowana i odnawiana, trzeba było usunąć najpierw warstwę naprawdę mocnego zbrojonego betonu. W dodatku nie można było używać do tego zadania najcięższych młotów, aby nie uszkodzić konstrukcji – opowiada, cytowany w komunikacie, Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.

Na środkowej części mostów trwają w tej chwili prace przy budowie kanalizacji. Natomiast pod koniec marca nurkowie przyglądali się pod wodą południowemu fragmentowi przeprawy.

Przebudowa mostów Pomorskich rozpoczęła się na początku marca. Przeprawa jest zamknięta dla tramwajów i autobusów. Na drugi brzeg mostem nie przejadą również auta.

Podczas przebudowy najbardziej zmieni się najstarszy z mostów – Południowy, z którego znikną rury ciepłownicze. Pod nadzorem konserwatora zabytków wykonawca ma przywrócić mu blask z początków XX wieku. Zabytkowa przeprawa odzyska m.in. stylowe latarnie na wieżyczkach.

Koszt przebudowy mostów to blisko 70 milionów złotych brutto. Pieniądze wykłada miasto Wrocław, spółka Fortum oraz MPWiK. Prace według kontraktu mają zakończyć się w 36 miesięcy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5