Włoska firma Impresa Pizzarotti kończy współpracę z kolejnym rumuńskim podwykonawcą na budowie drogi ekspresowej S5 w województwie kujawsko-pomorskim. Początkowo ze swoich obowiązków nie wywiązywała się firma ACN Contract, a potem Stark Construction. Według naszych informacji – obecna sytuacja nie zagraża terminowości realizacji projektu.
Włoski wykonawca
Obie sytuacje dotyczą odcinków budowanych przez włoską firmę Impresa Pizzarotti, która buduje w województwie kujawsko-pomorskim trzy fragmenty drogi ekspresowej S5. Mowa o częściach Nowe Marzy – Dworzysko, Dworzysko – Aleksandrowo oraz Białe Błota – Szubin. Jest to łącznie ponad 55 km drogi o klasie S. Łączna wartość tych trzech kontraktów to 1,044 mld zł.
Niekompetentni wykonawcy
Pierwszym podwykonawcą, który sprawiał kłopoty, była firma ACN Contract. Jak się okazało rumuński podwykonawca, który miał ok. 20 operatorów polskich, nie płacił swoim pracownikom. Ostatecznie sprawa została zakończona, poszkodowane osoby otrzymały pieniądze, a część z nich została zatrudniona przez głównego wykonawcę.
Kolejną firmą, która nie wywiązywała się ze swoich zobowiązań był rumuński podwykonawca Stark Contruction. Według naszych informacji – firma pojawiła się na budowie ok. 2-3 miesiące temu, ale jej zaangażowanie w prace nie było wystarczające co skutkowało niskimi postępem prac. Ostatecznie kontrakt z tym podwykonawcą został zerwany. Otrzymał on jedynie zapłatę za wykonaną część robót.
Jak dowiaduje się portal „RynekInfrastrutkury.pl” – sytuacja, która zaistniała w przypadku wspomnianych firm nie powinna wpłynąć na realizację kontraktu. Problemy były pojedynczymi incydentami, a reszta podwykonawców pracuje bez zarzutu.
Cała S5
Niedługo część robót na budowanych odcinkach może zostać wstrzymana z uwagi na nadchodzący okres zimowy. Jak jednak podaje bydgoski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad – wykonawcy wszystkich odcinków zobowiązali się, że przy sprzyjających warunkach pogodowych, będą kontynuować niektóre prace.
Pozostałe odcinki budowanej drogi S5 w województwie kujawsko-pomorskim to: Aleksandrowo –Tryszczyn (wykonawca: konsorcjum Intercor i Trakcja PRKiI, wartość: 369 mln zł), Tryszczyn – Białe Błota (wykonawca: konsorcjum Polaqua i Dragados, wartość: 328,476 mln zł), Szubin – Jaroszewo (wykonawca: konsorcjum Trakcja PRKiI i Intercor, wartość: 351,971 mln zł) oraz Jaroszewo – granica województwa (wykonawca: konsorcjum Kobylarnia i Mirbud, wartość: 421,818 mln zł).