Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Polska

Na Zakopiance pracują. Dwa odcinki powinny być przejezdne w tym roku

| ep. źródło: RI 11.03.2019

PARTNER DZIAŁU


 

Na Zakopiance pracują. Dwa odcinki powinny być przejezdne w tym roku
fot. GDDKiA
Na Zakopiance pracują. Dwa odcinki powinny być przejezdne w tym roku
Na Zakopiance pracują. Dwa odcinki powinny być przejezdne w tym roku
Na Zakopiance pracują. Dwa odcinki powinny być przejezdne w tym roku
Na Zakopiance pracują. Dwa odcinki powinny być przejezdne w tym roku
Na Zakopiance pracują. Dwa odcinki powinny być przejezdne w tym roku

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Na każdym z trzech odcinków budowanej drogi ekspresowej S7 pomiędzy Lubniem i Rabką w ostatnim tygodniu prowadzone były prace. Mimo że na dwóch odcinkach: Lubień – Naprawa i Skomielna Biała – Rabka, oficjalnie trwa przerwa zimowa, w ostatnich dniach na placach budowy zaangażowanych było w sumie kilkaset osób.
Jak informuje krakowska GDDKiA, na odcinkach I Lubień – Naprawa i II Skomielna Biała – Rabka Zdrój wraz z nowym odcinkiem DK-47 do Chabówki prace są wykonywane w ograniczonym zakresie, na tyle na ile pozwalają warunki atmosferyczne. Na tych zadaniach, zgodnie z kontraktem, jeszcze do 15 marca trwa przerwa zimowa.

Co robią w czasie zimy

Na liczącym ok. 7,6 km odcinku I Lubień – Naprawa prowadzone są prace ziemne przy wykopach i nasypach oraz wykonywane są drenaże. Zgodnie z informacją inwestora, w tym zakresie wykonano 91,5 proc. wykopów i prawie 87 proc. nasypów. Przy budowie obiektów inżynierskich zrealizowano natomiast: 66 proc. podpór i konstrukcji oporowych, 67 proc. ustrojów nośnych, blisko 23 proc. izolacji oraz ponad 20 proc. odwodnienia obiektów.

Ten fragment ekspresowej Zakopianki buduje konsorcjum IDS-BUD oraz Altis-Holding z Kijowa. Ten odcinek planowany jest do udostępnienia w tym roku.

Także na ten rok zaplanowane jest uruchomienie odcinka III pomiędzy Skomielną Białą a Rabką Zdrojem. To zadanie realizowane jest przez Salini. Tu w zakresie prac ziemnych wykonano 100 proc. wykopów i 54,3 proc. nasypów. W zakresie robót mostowych 100 proc. podpór i konstrukcji oporowych, niemal sto procent ustrojów nośnych i 40 proc. prac wykończeniowych. Wykonawca tego odcinka także jeszcze do 15 marca oficjalnie nie jest zobowiązany do prowadzenia robót.

Wydrążono ponad 2 km tunelu

Przerwa zimowa nie dotyczy odcinka tunelowego – kontrakt jej nie przewiduje. Tu, jak podaje inwestor, trwają prace przy drążeniu tunelu, wykonywaniu obudowy tymczasowej i stałej. Do tej pory wydrążono, wraz z wykonaniem obudowy tymczasowej, 2118 m tunelu. – Przy portalu południowym wykonywane są żelbetowe pale wielkośrednicowe. Średnica pali wynosi 1,2 m, trzeba ich wykonać 150 – podaje GDDKiA. Pale wiercone są na głębokość od 14 m do 30 m. W sumie wykonano 1024 m pali, czyli ok. 30,3 proc. tego, co jest do wykonania.

Ten odcinek, realizowany przez Astaldi, z uwagi na zakres i skomplikowanie prac, ma być gotowy wiosną 2021 roku.

Kilkaset osób na budowie

Jak podała GDDKiA, na budowie odcinka I w ostatnich dniach pracowało 208 robotników. Byli zaangażowani przy wykonywaniu gwoździ zabezpieczających nasypy oraz na obiektach inżynierskich m.in. przy zbrojeniu i betonowaniu kap chodnikowych oraz dylatacji. Na odcinku III S7 pracowało średnio 200 pracowników, którzy realizowali prace wykończenie. Przy budowie tunelu pracowało 170 osób.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5