Katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił wybór najkorzystniejszej oferty na nadzór nad inwestycją dotycząca budowy drogi ekspresowej S1 Pyrzowice – Podwarpie (III etap z wyłączeniem odcinka I w. „Pyrzowice” – w. „Lotnisko”). Najlepsza okazała się oferta firmy Inwest-Complex za ponad 3,3 mln zł.
W tym postępowaniu do zamawiającego wpłynęło 14 ofert z czego 8 zostało odrzuconych. Pozostałe, o wartościach od 3,19 mln zł do 6,1 mln zł zostały rozpatrzone biorąc pod uwagę takie kryteria jak cena (60%), jakość (22%) oraz doświadczenie personelu wykonawcy (18%).
Ostatecznie wybrana oferta jest druga w zestawieniu pod względem ceny. Tańsza propozycja pochodziła od firmy Drogowa Trasa Średnicowa z Katowic, ale ta opcja została niżej oceniona pod względem doświadczenia personelu.
Zadanie wykonawcy będzie polegało na zarządzaniu, pełnienie nadzoru inwestorskiego oraz kontroli nad robotami budowlanymi na inwestycji dotyczącej budowy drogi ekspresowej S1 Pyrzowice – Podwarpie (III etap z wyłączeniem odcinka I w. „Pyrzowice” – w. „Lotnisko”).
Przetarg na prowadzenie prac budowlanych napotkał obecnie na
problemy. Oferty w tym postępowaniu zostały otwarte już marcu br. jednak ich ocena i analiza trwała aż do lipca br. W listopadzie pojawiła się informacja, że konsorcjum firm Mostostal Warszawa i Acciona Construccion, które złożyło najkorzystniejszą propozycję, odmówiło podpisania umowy.
– W chwili obecnej trwają czynności mające na celu ustalenie czy istnienie możliwość zastosowania art. 94 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych. Przepis ten wskazuje na to, że w sytuacji, gdy wykonawca, który złożył najkorzystniejszą ofertę uchyla się od zawarcia umowy lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia umowy, zamawiający może dokonać wyboru kolejnej "najkorzystniejszej oferty" spośród ofert pozostałych bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny, chyba że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania, o których mowa w art. 93 ust. 1 ustawy Pzp. O wynikach rozstrzygnięcia postępowania niezwłocznie poinformujemy – informuje Marek Prusak, rzecznik katowickiego oddziału GDDKiA.
W takiej sytuacji potencjalnymi wykonawcami są: Skanska (86,057 mln zł), konsorcjum Strabag i Strabag Infrastruktura Południe (87,510 mln zł), Budimex (97,056 mln zł) oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów (104,444 mln zł).