Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Ekspresówki - Zachodniopomorskie

Nie będzie już płyt betonowych na A6. Umowy na przebudowę podpisane

| Redakcja/ep źródło: RI/GDDKiA 08.09.2017

PARTNERZY DZIAŁU


 

Nie będzie już płyt betonowych na A6. Umowy na przebudowę podpisane
fot. GDDKiA

Więcej z regionu:

Zachodniopomorskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Dziś zostały zawarte umowy na przebudowę odcinka autostrady A6 Szczecin Dąbie – Rzęśnica oraz rozbudowę węzła Szczecin Kijewo łączącego A6 z drogą krajową nr 10. Kontrakt na te dwa zadania ma Energopol Szczecin. Otrzyma za to w sumie 92 mln zł.
Energopol ma czas do końca 2019 roku na wykonanie odcinka szlakowego i do połowy 2020 roku na budowę węzła Kijewo.

 
fot. GDDKiA
Oznacza to ukończenie w tym czasie autostrady A6 – przebudowane zostaną bowiem ostatnie fragmenty drogi, których nawierzchnia – z betonowych płyt – powstała 80 lat temu.

Masa bitumiczna zamiast betonowych płyt

Nawierzchnia odcinka Szczecin Dąbie – Rzęśnica jest w bardzo złym stanie technicznym. Stare betonowe płyty „klawiszują” pod kołami pojazdów. Stary beton, w postaci skruszonej, znajdzie się natomiast w podbudowie.

Poza nową nawierzchnią, trasa zyska dodatkową szerokość w postaci pasów awaryjnych. W planie jest także budowa dużego przejścia dla zwierząt nad drogą, która dodatkowo zostanie wygrodzona.

Jak informuje GDDKiA, przebudowa rozpocznie się na północ od węzła Szczecin Dąbie w miejscu, gdzie kończy się odcinek przebudowany w poprzednich latach. Zakończy się przed węzłem Rzęśnica, który będzie przebudowany w ramach realizacji odcinka Miękowo – Rzęśnica drogi S3.

Nowy węzeł Szczecin Kijewo

Węzeł Szczecin Kijewo na połączeniu autostrady A6 z DK-10 powstał w latach 30. ubiegłego wieku, a następnie w latach 70. i 80. został rozbudowany o południową część.

Nieremontowana strona północna, to także stare, 80-letnie płyty (zostaną one zamieniona na masę bitumiczną). Ponadto część łącznic nie ma pasów włączania i wyłączania, a pozostałe są nienormatywne.

Jak przekazuje GDDKiA, współczesnych parametrów nie spełniają również wiadukty na węźle – te zostaną wyburzone i wybudowane od nowa.

Prace obejmą odcinek A6 o długości 1,8 km i DK-10 o długości 1,3 km. Oprócz nowych wiaduktów powstaną nowe łącznice i jezdnie zbiorczo – rozprowadzające w ciągu autostrady A6. Także i tu jezdnie zostaną wyposażone w pas awaryjny.

Co najmniej dwa lata utrudnień

Realizacja inwestycji oznacza utrudnienia dla kierowców – w czasie prowadzenia prac, jedna jezdnia będzie wyłączona z ruchu. Inaczej będzie w wakacje. Ponieważ trasa A6, przebiegająca na wspólnym odcinku z S3 jest jednym głównych szlaków drogowych prowadzącym nad morze, w czasie od 15 czerwca do 31 sierpnia wykonawca będzie musiał zapewnić przejezdność dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Dotyczy to zarówno odcinka szlakowego, jak i samego węzła.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5