Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Pomorskie

Nie wiadomo co dalej z Obwodnicą Metropolii Trójmiasta

| Elżbieta Pałys źródło: RynekInfrastruktury.pl/ Danchser 22.04.2018

PARTNER DZIAŁU


 

Nie wiadomo co dalej z Obwodnicą Metropolii Trójmiasta
https://commons.wikimedia.org

Więcej z regionu:

Pomorskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pod koniec lutego sąd podtrzymał decyzję środowiskową dla Obwodnicy Metropolii Trójmiasta. Nie ma to jednak wpływu na przyspieszenie jej realizacji. Na drogę nie ma środków w ramach PBDK. Ministerstwo rozpatruje zasadność jej realizacji ze środków prywatnych.
Tak zwana OMT ma usprawnić transport w obrębie aglomeracji trójmiejskiej. Planowana jest pomiędzy węzłami Gdańsk Południe a Chwaszczynem (miałaby być realizowana w podziale na dwa zadania).

W roku 2014 została wydana decyzja środowiskowa dla tej inwestycji, dokument został jednak zaskarżony. Sprawa oparła się o sąd, który pod koniec lutego uznał jednak, że decyzję wydano w zgodzie z przepisami.

Czy w związku z tym będą pieniądze na realizacje tej inwestycji i kiedy ewentualnie droga mogłaby być budowana? O tę sprawę w interpelacji poselskiej pytała poseł Małgorzata Chmiel. – Obwodnica Metropolitala Trójmiasta jest konieczna ze względu na bardzo duży ruch samochodowy na obecnej obwodnicy Trójmiasta, która szczególnie w okresie letnim jest całkowicie nieprzejezdna i w związku z tym nie wypełnia roli obwodnicy – stwierdziła poseł.

Jak poinformował wiceminister infrastruktury Marek Chodkiewicz, obecnie priorytetem resortu infrastruktury jest rozładowanie ruch drogowego w obrębie aglomeracji trójmiejskiej oraz łatwiejszy dojazd do miejscowości nadmorskich położonych na północ od Trójmiasta.

W związku z tym, w ramach zwiększonego limitu finansowego Programu Budowy Dróg Krajowych podjęto decyzję o budowie jako pierwszego odcinka S6 od Trójmiasta w kierunku Lęborka do przecięcia się z drogą krajową nr 6 koło miejscowości Bożepole Wielkie. – Pozostałe odcinki od Koszalina do Słupska i od Słupska do Lęborka oraz dalej do Bożegopola Wielkiego znalazły się poza zwiększonym limitem środków Krajowego Funduszu Drogowego przyznanym na realizację Programu – poinformował wiceminister.

Jeśli chodzi o OMT, obecnie nie ma dla niej zapewnionego finansowania. Inwestycja jest wśród 6 projektów drogowych, dla których brana jest pod uwagę realizacja w ramach PPP.

Według przedstawionej informacji, do tej pory przeprowadzone zostały wstępne analizy efektywności projektów zgłoszonych do dofinansowania. – Obecnie trwa etap oceny zasadności realizacji i wyboru najkorzystniejszych projektów. Na tej podstawie zostaną podjęte dalsze działania dotyczące możliwości wdrożenia wybranych projektów, dla których zostaną przygotowane szczegółowe modele. Kolejnym etapem będzie przedstawienie wyników analiz, ich oceny oraz ww. modeli do akceptacji Komitetu Ekonomicznego Rady Ministrów – poinformował w odpowiedzi na interpelację wiceminister.

Zaznaczył jednocześnie, że prowadzone analizy i ewentualne prace dotyczące wybranych projektów „odnoszą się do realizacji inwestycji jako takiej, a nie źródeł jej finansowania”.

Według wcześniejszego harmonogramu, OMT miała być realizowana w latach 2019-2022. Marek Chodkiewicz stwierdził jednak, że jest za wcześnie, by określić terminy rozpoczęcia prac budowlanych. Zapewnił, że Ministerstwo Infrastruktury „rozumie potrzebę mieszkańców związaną z rozwiązaniem problemu komunikacyjnego w obrębie aglomeracji trójmiejskiej”.

O realizację inwestycji zabiega m.in. samorząd Żukowa, któremu OMT może pomóc uwolnić się od uciążliwego ruchu związanego z krzyżowaniem się w mieście dróg krajowych nr 7 i 25.




Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS