Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu poszukuje pełniącego nadzór nad budową drogi wojewódzkiej od skrzyżowania z ul. Grota- Roweckiego do drogi wojewódzkiej nr 395 (do ronda Żerniki Wrocławskie) i do granicy Wrocławia (ul. Buforowa) w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Jest to fragment Wschodniej Obwodnicy Wrocławia. Niedawno wybrano też wykonawcę fragmentu pomiędzy ul. Grota-Roweckiego i węzłem A4 w Bielanach Wrocławskich.
Zadaniem inżyniera będzie całościowe zarządzanie projektem, a także pełnienie obowiązków inspektora nadzoru. Osoba występująca w jego charakterze będzie musiała reprezentować zamawiającego na budowie, zajmować się zarządzaniem technicznym, prowadzić przegląd dokumentów oraz weryfikować projekty wykonawcze oraz STEŚ.
Oprócz inżyniera potrzebni są między innymi także specjalista ds. rozliczeń, specjalista ds. roszczeń, specjalista ds. technologii i materiałów.
Termin wykonania zamówienia mija 31 marca 2022 r. Termin składania ofert w przetargu to 27 lutego 2020.
Niedawno wybrano również wykonawcę pierwszego etapu tego odcinka, czyli fragmentu pomiędzy ul. Grota-Roweckiego i węzłem A4 w Bielanach Wrocławskich.
Spośród 8 ofert wybrano tę złożoną przez kielecką firmę Contek-Projekt Andrzej Met. Kwota zaproponowana przez tę firmę wynosi 2,7 mln zł. Wykonawca zakłada, że dokumentacja projektowa tego odcinka powinna być gotowa w czerwcu 2021 roku.
Planowany odcinek obwodnicy ma mieć 3,7 km. W części będzie to droga z dwoma pasami ruchu w każdą stronę, a na odcinku od ul. Kutrzeby do Grota Roweckiego projektant ma przewidzieć możliwość dobudowania drugiego pasa w przyszłości. Skrzyżowania z al. Karkonoską, ul. Niebieską, Radosną/Ołtaszyńską, Kutrzeby i Grota Roweckiego mają być dwupasmowymi rondami o czterech wlotach.
Powstanie także wiadukt nad linią kolejową oraz most nad Ślężą. Droga zostanie oddzielona od miejscowości Wysoka ekranami akustycznymi tworzącymi półtunel nad jezdnią.