Otwarciem ul. Dworkowej kończy się kontrakt związany z dokończeniem obwodnicy Marek w ciągu drogi ekspresowej S8. Oddawana w piątek 5 marca trasa połączy Kobyłkę z Markami.
Ostatni fragment drogi oddawany w ramach zadania związanego z obwodnicą Marek przechodzi wiaduktem nad drogą ekspresową.
Oddanie ulicy Dworkowej oznacza finał prac zleconych firmie Strabag w ramach dokończenia budowy drogi S8 Marki – Kobyłka. Kontrakt na dokończenie inwestycji rozpoczętej przez konsorcjum Salini i Pribex został zawarty w listopadzie 2019 roku. Strabag miał go zrealizować do 18 marca 2021 roku.
– Zgodnie z zapowiedziami, prace zostały zakończone wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie w terminie kontraktowym – informuje Małgorzata Tarnowska, rzecznik prasowa warszawskiego oddziału GDDKiA.
Wykonawca za kwotę ok. 166 mln zł miał dokończyć prace na węzłach Kobyłka, Marki i Zielonka. Miał także wykonać najazdy na wiadukt w ciągu ul. Dworkowej, kładkę w rejonie ul. Letniskowej, most nad rzeką Długą, drogi dojazdowe i pasy technologiczne wzdłuż S8, a także chodniki i ścieżki rowerowe. Do wykonania był także Obwód Utrzymania Drogi, zieleń, prace porządkowe, roboty elektroenergetyczne, teletechniczne oraz sanitarne.
Poszczególne fragmenty były udostępniane d użytku w miarę ich kończenia. I tak od grudnia 2019 r. kierowcy uzyskali skręt w prawo łącznicą zjazdową na węźle Marki w stronę Białegostoku. Od września 2020 r. dostępne są wszystkie relacje na rondzie w ciągu ul. Piłsudskiego pod obiektami S8 na węźle Marki. W listopadzie ub. roku oddano węzeł Kobyłka i kładkę dla pieszych w rejonie ul. Letniskowej. Na piątek 5 marca przypadło oddanie do użytkowania pozostałego zakresu, m.in. najazdy na wiadukt w ciągu ul. Dworkowej, drogi dojazdowe i pasy technologiczne, chodniki i ścieżki rowerowe.
Ciągiem głównym obwodnicy w ciągu S8 kierowcy po raz pierwszy pojechali w grudniu 2017 r. wykonało go jeszcze konsorcjum Salini i Pribex. Wykonawca miał jednak nadal realizować prace związane z tym kontraktem poza ciągiem głównym. Wobec braku postępu robót, w maju 2018 roku inwestor zerwał umowę. Najpierw GDDKiA próbowała kończyć inwestycję etapami, zaczynając od przetargu na wykonanie łącznicy zjazdowej w kierunku Białegostoku na węźle Marki. Ze względu na znaczne przekroczenie budżetu przetarg unieważniono. Ostatecznie wszystkie prace zlecono jednemu wykonawcy – przetarg wygrał Strabag.