Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Ekspresówki - Polska

S8 Obwodnica Marek. Nowy wykonawca zacznie prace wiosną

| Elżbieta Pałys źródło: RynekInfrastruktury.pl 03.10.2018

PARTNER DZIAŁU


 

S8 Obwodnica Marek. Nowy wykonawca zacznie prace wiosną
fot. EP

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Zimą ruszy przetarg, a wiosną mają się rozpocząć prace związane z dokończeniem obwodnicy Marek w ciągu drogi ekspresowej S8. Najwcześniej ma szansę powstać zjazd z ekspresowego obejścia do miasta Marki. Przetarg na wykonanie tego zadania ruszy lada dzień.
Obwodnicę Marek trzeba dokończyć po firmie Salini, z którą kontrakt GDDKiA zerwała w maju tego roku. Mimo że z trasy głównej kierowcy korzystają od grudnia (wówczas zapewniono tzw. przejezdność), wciąż wiele prac nie zostało dokończonych, w tym te najbardziej odczuwalne przez kierowców, dotyczące węzłów.

Chodzi m.in. o węzeł Kobyłka, gdzie muszą powstać łącznice, drogi dojazdowe i najazdy na obiekt, węzeł Marki, gdzie obecnie nie ma zjazdu z obwodnicy w Markach i węzeł Zielonka, gdzie trzeba wybudować drogi dojazdowe. W ramach kończenia kontraktu, muszą także powstać najazdy na wiadukt w ciągu ul. Dworkowej i kładka w rejonie ul. Letniskowej. Poza tym nowy wykonawca będzie musiał wybudować drogi dojazdowe i pasy technologiczne wzdłuż S8, przewidziane w kontrakcie chodniki, ścieżki rowerowe i Obwód Utrzymania Drogi. Niedokończone pozostały także prace związane z zielenią, roboty porządkowe, elektroenergetyczne, teletechniczne oraz sanitarne.

 
fot. GDDKiA
Jak poinformowała warszawska GDDKiA, obecnie na obwodnicy Marek trwa inwentaryzacja wykonanych robót oraz odbiór placu budowy od wyrzuconego z kontraktu wykonawcy.

– Jeszcze w tym tygodniu planujemy ogłosić przetarg na wyłonienie wykonawcy, który dokończy budowę łącznicy zjazdowej z obwodnicy w kierunku Marek – informuje Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka prasowa GDDKiA oddział w Warszawie. Oznacza to, że te prace będą realizowane w pierwszej kolejności. W ostatnich dniach września GDDKiA uruchomiła już przetarg na nadzór nad tymi pracami. Założono w nim, że prace potrwają ok. 5 miesięcy.     

Postepowanie na wybór wykonawcy pozostałych robót będzie później – teraz szykowane są materiały przetargowe. – Planujemy ogłosić przetarg zimą, by nowy wykonawca rozpoczął roboty wiosną 2019 r. – informuje Małgorzata Tarnowska. Jak mówi, termin zakończenia robót uzależniony jest od dokończenia inwentaryzacji oraz przebiegu procedur przetargowych na wybór wykonawców.

Według informacji przekazywanych jeszcze latem, inwestor naliczył firmie Salini kary w kwocie ponad 18,5 mln zł. GDDKiA będzie musiała wypłacić należności dla podwykonawców pracujących na tej budowie. Inwestor otrzymał w tej sprawie ponad 100 wniosków. Jak informował nas Jacek Gryga, ówczesny szef, obecnie wicedyrektor Drogowej Dyrekcji, GDDKiA obejmie ochroną nie tylko podwykonawców (do czego obliguje prawo), ale także usługodawców i dostawców. W przypadku tych ostatnich grup, wypłata należności nie jest nakazem prawa lecz dobrą wolą GDDKiA – podkreślał Jacek Gryga.

Obwodnica Marek była realizowana w podziale na dwa odcinki. Pierwszy od Marek do Kobyłki, był budowany przez konsorcjum na czele Salini, liczy 8,13 km i był wart 331,6 mln zł. To ten musi być dokończony przez kolejnego wykonawcę. Drugi, od Kobyłki do Radzymina o długości 7,14 km budowała firma Astaldi. Kontrakt opiewał na 405,895 mln zł. Obecnie Astaldi, zgodnie z zapisami umowy remontuje starą ósemkę w Markach. Prace trwają dłużej niż planowano pierwotnie. Według informacji przekazywanych przez inwestora, odpowiada za to bardzo zły stan studni kanalizacyjnych i wpustów, a także obiektów nad rzekami Czarną i Długą.

Dwa dni temu Astaldi poinformował od odstąpieniu od dwóch kontraktów kolejowych, ale według zapewnień tak wykonawcy, jak i GDDKiA, na razie problemy firmy nie dotykają realizowanych inwestycji drogowych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS