Od dziś można odliczać czas do wybudowania obwodnicy Stalowej Woli i Niska w ciągu DK-77. GDDKiA w Rzeszowie podpisała umowę z konsorcjum firm: Mostostal Warszawa i Acciona Construcción. Kontrakt jest wart 199 mln zł.
Teraz wykonawca ma 34 miesiące na wykonanie zadania. Konsorcjum najpierw zaprojektuje trasę, a potem, po uzyskaniu zezwolenie na realizację inwestycji drogowej, wykona roboty budowlane. Ich początek przewidziany jest na IV kwartał 2018 roku. Do czasu budowy nie będą wliczane okresy zimowe. Droga powinna być gotowa w połowie 2021 roku.
fot. GDDKiA
W ramach inwestycji ma powstać 15,3 km drogi klasy GP. Obwodnica będzie się zaczynała w Stalowej Woli w miejscu skrzyżowania ulicy Podskarpowej i Chopina. Dalej pobiegnie wzdłuż wałów rzeki San, czyli po północno-wschodniej granicy Niska. W miejscowości Przędzel przed węzłem Rudnik ponownie zostanie włączona w ciąg drogi krajowej nr 77. Docelowo trasa połączy się również z drogą ekspresową S19 poprzez włączenie do węzła Rudnik.
W ramach zadania powstanie most i 5 wiaduktów.
O budowę obwodnicy ubiegało się 11 podmiotów. Oferty zawierały się w przedziale cenowym od 199 do 288,5 mln zł. Wszystkie mieściły się w planowanym budżecie zamawiającego. Biorąc pod uwagę planowany budżet i wybraną, najtańszą ofertę, GDDKiA zaoszczędziła ok. 95,5 mln zł.
Obwodnica wyprowadzi ruch tranzytowy z centrów Stalowej Woli i Niska – obecnie droga krajowa nr 77 prowadząca ruch w kierunku przejść granicznych w Korczowej i Medyce, przechodzi przez gęsto zabudowane centra tych miast. Po jej wybudowaniu zwiększy się bezpieczeństwo ruchu, poprawi komfort życia mieszkańców, a także warunki prowadzenia biznesu w Nisku, gdzie obowiązuje obecnie ograniczenie dla pojazdów powyżej 3,5 tony.