Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Autostrady - Polska

Odcinek elektrycznej autostrady w Niemczech będzie dłuższy. Scania dostarczy pojazdy

| inf. pras. źródło: inf. pras. 02.02.2021

PARTNERZY DZIAŁU


 

Odcinek elektrycznej autostrady w Niemczech będzie dłuższy. Scania dostarczy pojazdy
fot. mat. pras.

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pierwszy niemiecki odcinek testowy dla pojazdów elektrycznych na autostradzie A5 w pobliżu Frankfurtu zostanie wydłużony o prawie siedem kilometrów. Scania dostarczy siedem dodatkowych wyposażonych w pantografy pojazdów, które będą wykorzystywane na tym rozszerzonym odcinku.
Obecnie w Niemczech prowadzone są trzy projekty testowe z elektrycznymi pojazdami ciężarowymi. W ramach najnowszej rozbudowy na odcinku autostrady A5 w Hesji powstanie 7 dodatkowych kilometrów sieci trakcyjnej. Łączna długość sieci wyniesie 12 km w kierunku Darmstadt i 5 km w kierunku Frankfurtu. Prace mają zostać zakończone do końca 2022 roku. Autostradą A5 przebiegającą na południe od Frankfurtu przejeżdża dziennie 135 tys. pojazdów, w tym 14 tys. pojazdów ciężarowych, co czyni z niej jedną z najbardziej obciążonych i zanieczyszczonych dróg w Niemczech.

Pod koniec 2019 roku w pobliżu Lubeki w Szlezwiku-Holsztynie otwarto dodatkowy odcinek zelektryfikowanej drogi (A1), na którym obecnie testowany jest jeden pojazd ciężarowy Scania. Trzeci test rozpocznie się w Badenii-Wirtembergii (B462) w 2021 roku. W sumie na wszystkich trzech drogach testowych będą poruszały się 22 pojazdy ciężarowe.

Więcej ciężarówek

Scania dostarczyła już pięć hybrydowych, wyposażonych w pantografy pojazdów R 450, które będą jeździć po zelektryfikowanym odcinku autostrady A5. Podobnie jak w przypadku tych pięciu, siedem dodatkowych pojazdów będzie użytkowanych przez kilku różnych klientów. Podczas prób Scania zarządza obsługą techniczną pojazdów i gromadzeniem danych z pojazdów testowych.

Na tych drogach wykorzystywany jest system elektryfikacji opracowany przez firmę Siemens. Umożliwia on pojazdom ciężarowym wyposażonym w pantograf zamontowany na dachu poruszanie się z prędkością do 90 km/h na zasilaniu w pełni elektrycznym. Po opuszczeniu odcinka zelektryfikowanego ponownie uruchomiony zostaje silnik spalinowy, najlepiej zasilany biodieslem w celu większego ograniczenia emisji CO2.

Idealne rozwiązanie

– W przeciwieństwie do samochodów osobowych, które przez większą część dnia stoją bezczynnie na parkingu, pojazdy ciężarowe są stale wykorzystywane do zadań transportowych, co oznacza, że konieczność zatrzymywania się w celu naładowania akumulatorów może być bardzo uciążliwa. Drogi zelektryfikowane są racjonalnym i efektywnym rozwiązaniem, oferując możliwość ładowania bez przerywania jazdy. Choć z technicznego punktu widzenia jest to po prostu jeszcze jeden sposób ładowania elektrycznych pojazdów ciężarowych, rozwiązanie to może mieć szczególne znaczenie na drogach o dużym natężeniu ruchu, a ponadto pozwala oszczędzać akumulatory i zmniejszyć obciążenie sieci energetycznej – mówi Magnus Höglund, szef działu infrastruktury i rozwiązań do ładowania w firmie Scania.

Liczne badania wykazały, że e-drogi są w stanie znacząco przyczynić się do ograniczenia emisji CO2. Technologia zelektryfikowanych dróg to jedna z metod, które Scania testuje w celu przewodzenia zmianie w kierunku zrównoważonego systemu transportowego.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5