Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Autostrady - Śląskie

Oddanie A1 Rząsawa – Blachownia w tym roku mało prawdopodobne

| Elżbieta Pałys źródło: RI 19.03.2019

 

Oddanie A1 Rząsawa – Blachownia w tym roku mało prawdopodobne
fot. GDDKiA Katowice

Więcej z regionu:

Śląskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

W tym roku do ruchu mają być udostępnione trzy odcinki autostrady A1 w pobliżu Częstochowy. Pierwotnie zakładane było również uzyskanie przejezdności na czwartym odcinku, realizowanym przez Salini, ale GDDKiA w Katowicach przyznaje, że obecnie jest to pod znakiem zapytania. Na razie okoliczności wskazują, że ten znak zapytania jest duży. Za to dobre wiadomości płyną z pozostałych odcinków. 
Zakończył się sezon zimowy, w czasie którego wykonawcy drogowi nie są zobowiązani do prowadzenia prac. Wielu z nich mimo to, przy sprzyjających warunkach atmosferycznych kontynuuje prace. Od wczoraj wszyscy powinni jednak być na placach budowy. Jak informowaliśmy wczoraj, koniec zimy kontraktowej nie zmobilizował m.in. firmy Impresa Pizzarotti budującej część S5 w kujawsko-pomorskim oraz Salini odpowiedzialnej m.in. za jeden z odcinków A1.

Znak zapytania. Raczej duży

GDDKiA w Katowicach potwierdziła, że opieszałość wykonawcy stawia pod znakiem zapytania możliwość udostępnienia tego odcinka kierowcom w tym roku.

Chodzi o liczący 21,3 km odcinek od węzła Rząsawa (z węzłem) do węzła Blachownia. „Wykonawca w odpowiedzi na opóźnienia w budowie oraz niewywiązywanie się z warunków kontraktowych otrzymał wezwanie do wykonywania zaległych prac oraz do uregulowania zaległych płatności na rzecz podwykonawców” – informuje GDDKiA w Katowicach. Jak przekazywał wczoraj rzecznik GDDKiA Jan Krynicki, GDDKiA, choć chciałaby, aby rozpoczęte inwestycje były dokończone przez obecnych wykonawców, to jednak, przy dalszym braku działań z ich strony, nie będzie unikała bardziej kategorycznych decyzji, łącznie z rozwiązaniem kontraktu (o takiej możliwości zostali poinformowani również wykonawcy).

Ten ostateczny scenariusz oznaczałby, żna przejazd tą drogą poczekamy dłużej (choć nawet przy pozostaniu obecnego wykonawcy, jest sporo do nadrobienia – na koniec roku zaawansowanie robot sięgało ledwie 49 proc., podczas gdy na pozostałych co najmniej przekraczało 80 proc. Do tego, jak poinformował inwestor, wykonawcy wykorzystywali sezon zimowy.

Finał bliski. Dobre informacje dla kierowców

Na liczącym 4,7 km odcinku: węzeł Blachownia (bez węzła) – węzeł Zawodzie (z węzłem), za realizację którego odpowiada Berger Bau wykonywano m.in. roboty ziemne na drogach serwisowych, konstrukcje nawierzchni i przepusty na drogach serwisowych, umocnienie skarp stożków obiektów mostowych, montaż ogrodzenia autostrady, barier energochłonnych, ekranów akustycznych i oświetlenia. Realizowano także pas technologiczny, wykonywano roboty ziemne i konstrukcje nawierzchni.

Za budowę odcinka: węzeł Zawodzie (bez węzła) – węzeł Woźniki (z węzłem) odpowiada Strabag Infrastruktura Południe. Na tym odcinku o długości 17 km w czasie zimy wykonywano m.in. podbudowy z kruszywa stabilizowanego mechanicznie, nawierzchnie z kostki brukowej, montowano bariery energochłonne i wypełnienia ekranów akustycznych. Budowano także kanalizację deszczową przygotowywano powierzchnie pod ułożenie powłoki antykorozyjnej, a także realizowano roboty na obiektach mostowych WD-390, MA-393 i prace wykończeniowe na obiektach mniejszych. W drugim tygodniu marca, wraz z pojawianiem się wyższych temperatur, wykonywano nawet roboty bitumiczne.

Na trasie węzeł Woźniki (bez węzła) – węzeł Pyrzowice (bez węzła) m.in. profilowano skarpy, wykonywano podbudowy z kruszywa stabilizowanego mechanicznie i nawierzchnie z kostki brukowej, montowano bariery energochłonne i poręcze, pracowano przy obiektach mostowych i systemie kanalizacji deszczowej. Ten fragment ma ok. 15 km długości, a wykonuje go Strabag Infrastruktura Południe.

Jeśli chodzi o te trzy odcinki informacje są dobre – mają być gotowe w tym roku. W sumie to 36,6 km trasy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5