Budowę 2,5-kilometrowego odcinka Wschodniej Obwodnicy Warszawy GDDKiA chce powierzyć Warbudowi. Ofertę tej firmy wskazano jako najkorzystniejszą w przetargu na projekt i budowę trasy od węzła Zakręt do węzła Lubelska.
Wybrana propozycja jest warta 224,9 mln zł. To i tak blisko 100 mln taniej niż zakładała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Jej budżet zaplanowany był na poziomie 322,07 mln zł.
Oferta Warbudu nie była najtańsza spośród ośmiu złożonych propozycji. Taniej ekspresową siedemnastkę na wschodzie stolicy chciało wybudować Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, które zaproponowało cenę 196,8 mln zł. Ta oferta musiała zostać sprawdzona pod kątem rażąco niskiej ceny. Intercor nie złożył wyjaśnień w oczekiwanym terminie, w związku z czym jego oferta została odrzucona.
W ramach zadania ma powstać krótki fragment wschodniej obwodnicy Warszawy. Odcinek przebiega przez teren gmin Sulejówek i Wiązowna oraz dzielnicy Warszawa-Wesoła.
Wyświetl większą mapę
W ramach zadania ma być wybudowany węzeł Zakręt (węzeł Lubelska powstaje w ramach innego kontraktu, umowa z wykonawcą została podpisana w lipcu tego roku).
Droga na tym odcinku będzie miała dwie jezdnie po 3 pasy ruchu oraz pas awaryjny o szerokości 2,5 m. Ma powstać w ciągu 34 miesięcy od podpisania umowy z wykonawcą.
To tylko niewielki fragment przyszłej wschodniej obwodnicy Warszawy. Jej dłuższy fragment o długości 14,6 km – od węzła Zakręt do węzła Drewnica – wciąż nie ma decyzji środowiskowej. Obecnie postępowanie w tej sprawie prowadzi GDOŚ w Białymstoku. Przejęła je po latach procedowania w Warszawie.
Wybrany dziś wykonawca realizuje obecnie kończący się na węźle Lubelska fragment południowej obwodnicy Warszawy - to tzw. odcinek C, pomiędzy węzłami Wał Miedzeszyński i Lubelska.