Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Krajowe - Podlaskie

Oferty na S61 Łomża – Kolno znacznie poniżej kosztorysu

| Leonard Dolecki źródło: RynekInfarstruktury.pl 21.07.2017

PARTNER DZIAŁU


 

Oferty na S61 Łomża – Kolno znacznie poniżej kosztorysu
fot. GDDKiA

Więcej z regionu:

Podlaskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Białostocki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otworzył oferty na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S61 Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn. Mowa trasie od węzła Łomża Zachód (z węzłem) do węzła Kolno (bez węzła). Najtańsza propozycja opiewa na ok. 443 mln zł przy budżecie równym prawie 964 mln zł.
11 ofert

GDDKiA w Białymstoku otrzymała 11 ofert w przetargu na budowę drogi z Łomży do Kolna. Duża część z nich znacznie różni się pod względem ceny od kosztorysu inwestora, który jest równy 963,554 mln zł. Najtańszą propozycje złożyła firma Impresa Pizzarotti (442,875 mln zł).

Pozostali oferenci to firmy Polaqua (672,635 mln zł), Toto (525,681 mln zł), Budimex (549,681 mln zł), Intercor (455,099 mln zł) oraz Mota-Engil (541,256 mln zł), a także konsorcja Strabag i Strabag Infrastruktura Południe (485,683 mln zł), PORR i Unibep (473,290 mln zł), Salini Impregilo i Salini Polska (711,707 mln zł), Eurovia i Warbud (642,439 mln zł) oraz PBDiM oraz Gϋlermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt (711,349 mln zł).

Cena najważniejsza

Przy ocenie ofert zamawiający będzie brał pod uwagę cenę (60%) oraz kryteria pozacenowe (40%). Do tej drugiej grupy należą: właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni (9%), równość podłużna (8%), doświadczenie personelu wykonawcy (6%), termin realizacji (12%) i zagospodarowanie gruntu rodzimego (5%).

Jednak większość kryteriów we wszystkich ofertach jest identyczna. M.in. wszyscy potencjalni wykonawcy zaproponowali termin realizacji kontraktu w ciągu 31 miesięcy od dnia podpisania umowy. Jedyne różnice widać pod względem doświadczenia personelu firm, ale także nie są one duże.

W tym wypadku najprawdopodobniej największą rolę w ocenie będzie grała cena. Tu warto zauważyć, że przy wyborze najtańszej oferty GDDKiA zaoszczędzi 520,679 mln zł. To stanowi 54% całego budżetu inwestora.

S61 i DK-64

Inwestycja przewiduje budowę trasy o długości 12,922 km w ciągu S61 oraz 6,963 km w ciągu drogi krajowej nr 64. Będzie to trasa od węzła „Łomża Zachód” do węzła „Kolno” w okolicach Kisielnicy. Ten odcinek obejmuje budowę nowego mostu przez Narew. Jego długość wyniesie 1,2 km metrów. Wspomniana część DK-64 będzie stanowiła północą obwodnicę Piątnicy.

 



VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS