Na moście pieszo-rowerowym na Wyspie Bolko w Opolu trwa montaż dźwigarów łukowych, które posłużą za podpory na moście przez Kanał Ulgi. Most będzie miał 260 m długości, 7 m szerokości i połączy ul. Bolkowską z parkiem 800-lecia. Wykonawcą jest firma Mostostal Kielce.
Znalezienie wykonawcy tej nowego obiektu trwało długo. Początkowo zakładano, że inwestycja będzie ukończona do 2019 roku. Jednak dopiero trzecie przetarg wyłonił firmę mającą wybudować nową przeprawę, ponadto jej oferta przekroczyła budżet miasta na tę inwestycję o ok. 13 mln zł. Nowy termin realizacji kładki to koniec września 2020 roku.
Zadanie jest współfinansowane z dotacji Unii Europejskiej i jest ujęte w jednym projekcie ze zrealizowaną już budową centrum przesiadkowego przy stacji Opole Grotowice oraz z planowanym centrum przesiadkowym przy stacji Opole Zachodnie.
Fot. UM Opole
Niedawno na budowli zamontowano przęsła wykonane ze stalowych blachownic i poprzecznic. Na budowę przyjechały już dźwigary łukowe, które będą pełnić funkcję podpór. W podobnym stylu zbudowany jest inny most na terenie Opola, czyli most Piastowski. Na nim wzorowana jest powstająca kładka biegnąca nad Kanałem Ulgi.
Fot. UM Opole
Most, który będzie miał 260 metrów długości i 7 metrów szerokości połączy ulicę Bolkowską z parkiem 800-lecia. Dzięki postawieniu nowego obiektu z Zaodrza do centrum miasta będzie można dostać się w zaledwie kilka minut.
Na koszt całego przedsięwzięcia, czyli 24 mln zł, składa się też budowa prowadzących do mostu ścieżek rowerowych.