Cztery oferty wpłynęły w przetargu na rozbudowę 900-metrowego odcinka drogi krajowej numer 40 w Głuchołazach na Opolszczyźnie. Jedna mieści się w kwocie 31,2 mln złotych zarezerwowanej przez GDDKiA.
Chodzi o fragment od skrzyżowania z ul. Miarki do skrzyżowania z ul. Kopernika. W planie jest wymiana nawierzchni, która po zakończeniu prac ma być przystosowana do znoszenia obciążeń 11,5 T/oś.
Rozbudowanych zostanie siedem skrzyżowań, w tym jedno rondo oraz dwa z sygnalizacją świetlną. Na skrzyżowaniach utworzone zostaną pasy do skrętu w lewo.
Stary most na rzece Biała Głuchołaska zostanie zastąpiony nowym, o polepszonych parametrach przepływu wody - co ma znaczenie w razie „wezbrań powodziowych”, jakie zdarzają się na tej rzece. Na czas prowadzonych robót wykonawca zapewni „tymczasową przeprawę”.
Na wspomnianym odcinku DK-40 przebudowane zostaną chodniki, powstanie również alejka pieszo-rowerowa na odcinku od skrzyżowania z ul. Miarki do skrzyżowania z drogą powiatową nr 1681. Oprócz tego w planie jest budowa i przebudowa „infrastruktury towarzyszącej”, czyli: oświetlenia, kanalizacji sanitarnej, sieci wodociągowej, teletechnicznej czy elektroenergetycznej.
Jest też druga strona medalu – inwestycja będzie się wiązać z wycinką drzew. Roboty mają ruszyć w drugim kwartale 2022 r i potrwać niecałe dwa lata.
W sierpniu wojewoda opolski wydał tzw. ZRID, czyli zezwolenie na realizację inwestycji drogowej, a na początku listopada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg w tej sprawie. Dzisiaj (piątek, 31 grudnia) poznaliśmy oferty zainteresowanych firm.
Wpłynęły cztery, z czego jedna mieści się w kwocie niespełna 31,2 mln zł brutto zarezerwowanej przez urzędników. Złożyło ją konsorcjum firm Himmel i Papesch Opole oraz Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe LARIX, które oczekuje prawie 29 mln złotych. 33 mln złotych zaproponowało Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „BANIMEX” z Będzina. Na 37,8 mln zł opiewa oferta złożona przez spółkę Berger Bau Polska z Wrocławia. Najwięcej, bo 40,4 mln zł oczekuje Strabag.
Przy wyborze zwycięzcy GDDKiA będzie brać pod uwagę głównie cenę (waga 60 %, im niższa, tym więcej punktów), doświadczenie kierownika budowy (waga 20 %) oraz okres gwarancji.