Kierowcy korzystają już z wiaduktu w ciągu drogi gminnej pomiędzy Praszką i Rosochami wybudowanego w ramach obwodnicy Praszki. Cała inwestycja ma być gotowa przed połową 2023 roku.
Obwodnica Praszki powstaje w ciągu drogi krajowej nr 45. Będzie jednojezdniową drogą z dwoma pasami ruchu. W przyszłości odciąży z ruchu tranzytowego drogi krajowe nr 42 i 45 i poprawi komunikację na trasie łączącej województwa wielkopolskie, opolskie i śląskie.
Droga ma mieć blisko 13 km długości. Zezwolenie na realizację inwestycji zostało wydane w grudniu 2020 r.
Po blisko dwóch latach prac zaawansowanie inwestycji wynosi ok. 85 proc. Wykonawca zakończył już układanie warstw wiążącej i ścieralnej na trasie głównej, na której pojawiło się już także oznakowanie grubowarstwowe. Kończy się układanie warstwy ścieralnej na jezdniach dodatkowych i drogach gminnych. Montowane są bariery ochronne, ekrany akustyczne i przeciwolśnieniowe oraz ogrodzenia.
W piątek 2 grudnia do ruchu został udostępniony wiadukt w ciągu drogi gminnej pomiędzy Praszką i Rosochami. – Obiekt ten przeszedł pozytywnie próby obciążeniowe, a wykonawca uzyskał decyzję o pozwoleniu na użytkowanie – poinformowała GDDKiA.
W ramach inwestycji wybudowanych zostało 10 obiektów inżynierskich, w tym mosty nad Prosną i Wyderką. Powstały także trzy wiadukty nad budowaną obwodnicą oraz pięć obiektów wzdłuż obwodnicy.
Obwodnica Praszki rozpoczyna się odchodząc od wspólnego przebiegu DK42 i DK45 przed Gorzowem Śląskim. Omija Gorzów Śląski od strony zachodniej oraz Praszkę od strony wschodniej i kończy się połączeniem z DK-45 na północy miejscowości Kowale.
Inwestycja ma być gotowa w II kwartale 2023 r. Wykonawca inwestycji na zlecenie GDDKiA w Oplu jest Mostostal Warszawa. Inwestycja jest realizowana kosztem 171,5 mln zł.