Zakończyło się układanie nawierzchni betonowej na jezdni autostrady A1 w stronę Katowic na odcinku Piotrków Trybunalski – Kamieńsk.
Jak podaje GDDKiA, po uzyskaniu pełnej twardości betonu, czyli za około miesiąc, możliwe będą kolejne prace – uszczelnienie nacięć dylatacyjnych w betonie, a następnie wykonanie oznakowania poziomego. Jednocześnie na obiektach inżynieryjnych układana będzie nawierzchnia bitumiczna, a w pasie rozdziału rozpocznie się montaż barier energochłonnych.
Po ukończeniu tych prac, jak również zamontowaniu ekranów akustycznych i wykonaniu oznakowania pionowego, możliwe będzie udostępnienie kierowcom dwóch jezdni po trzy pasy ruchu w każdym kierunku. Na całym, ponad 24-kilometrowym odcinku między Piotrkowem Trybunalskim i Kamieńskiem powinno to nastąpić przed końcem roku. Wykonawca inwestycji planuje nieco wcześniej udostępnić dwa odcinki nowej jezdni: od Piotrkowa Trybunalskiego do Woli Krzysztoporskiej o długości ok. 7 km i blisko kilometrowy odcinek na wysokości węzła Kamieńsk – poinformowała GDDKiA.
Początkowo na odcinku będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 100 km/h. Po oddaniu nowej jezdni będą bowiem prowadzone prace poza jezdnią. Ograniczenie będzie obowiązywało do wiosny przyszłego roku – wówczas zostanie wprowadzona prędkość maksymalna dopuszczona na autostradzie, tj. 140 km/h.
Odcinek Piotrków Trybunalski - Kamieńsk to ostatni z pięciu odcinków realizacyjnych autostrady A1 pomiędzy Tuszynem i Częstochową. Kierowcy korzystają już z pełnych szerokości obu jezdni od Tuszyna do węzła Piotrków Trybunalski Południe oraz od Kamieńska do węzła Częstochowa Północ. Wkrótce też na odcinku Kamieńsk - Radomsko znikną ograniczenia do 100 km/h.
Odcinek Piotrków – Kamieńsk to ostatni z realizowanych odcinków autostrady północ – południe. Wykonawcą tego fragmentu jest Mibud.