Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor złożyło najtańszą ofertę na budowę autostrady A2 od węzła Malinowiec do węzła Łukowisko, gdzie A2 połączy się z S19. Firma wyceniła prace na 528,9 mln zł. Wpłynęło 7 ofert.
Zamawiający przewidział na to zadanie 690,303 mln zł. Tylko dwie oferty przekroczyły ten budżet.
Poza najtańsza ofertą PTU Intercor, swoje propozycje złożyli w kolejności pod względem ceny: Polaqua – 572,877 mln zł, Kolin Insaat – 590,885 mln zł, Strabag – 648,205 mln zł, Budimex – 649,719 mln zł, konsorcjum Mostostal Warszawa i Acciona – 721,055 mln zł oraz konsorcjum Porr i Unibep – 791,730 mln zł.
Odcinek, którego dotyczy przetarg ma 18 km długości. Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie a następnie wykonanie robót budowalnych dotyczących drogi z dwiema jezdniami, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Wykonawca zdecyduje jaki rodzaj nawierzchni będzie wykonany na tej trasie.
W ramach tego odcinka wybudowany zostanie węzeł drogowy Łukowisko. To tutaj autostrada A2 będzie się krzyżowała z S19.
To ostatni z czterech odcinków A2 między Siedlcami a Białą Podlaską, na który otwarto oferty. Na fragment Siedlce – Malinowiec najniższą cenę zaproponował Strabag, na Łukowisko - Swory najtańszy był Intercor.
Natomiast odcinek Swory - Biała Podlaska najtańszą ofertę zaproponowała Polaqua.
W sumie cała trasa podzielona na 4 odcinki realizacyjne ma mieć ok. 63 km długości.