Prezes Urzędu Zamówień Publicznych nie ma zastrzeżeń do przetargu na projekt i budowę odcinak A2 Groszki – Gręzów. GDDKiA może podpisywać umowę z firmą Stecol Corporation, której oferta okazała się najkorzystniejsza.
Teraz inwestor czeka jeszcze na dostarczenie przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania umowy.
To ostatni brakujący kontrakt na budowę A2 miedzy obwodnicą Mińska Mazowieckiego a Siedlcami. Odcinek Groszki – Gręzów powstanie w nowym śladzie. Będzie miał 13 km długości o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku i rezerwa pod trzeci pas.
Powstaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Przetarg na to zadanie ruszył pod koniec września 2019 roku. Oferta Stecol ma wartość 540,12 mln zł. Była najtańszą, która wpłynęła w tym przetargu. Po pierwszej analizie ofert GDDKiA odrzuciła tę propozycję, ale wykonawca odwołał się do Krajowej Izby Odwoławczej, która nakazała ponownie przeprowadzić analizę ofert uwzględniając również te pierwotnie odrzuconą.
Stecol, po podpisaniu umowy na A2 będzie miał w Polsce dwa kontrakty drogowe – pierwszy dotyczy jednego z odcinków S14 zachodniej obwodnicy Łodzi.
Autostrada A2 między węzłem Lubelska a obwodnicą Mińska Mazowieckiego jest już oddana do użytku. Trwa realizacja dwóch odcinków między Mińskiem a Siedlcami (Kałuszyn i Groszki oraz Gręzów i Siedlce Zachód). Trwają postępowania przetargowe na budowę kolejnych odcinków od Siedlec do Białej Podlaskiej. Te trasę podzielono na 4 odcinki.
Na trasę od Bielska Białej do granicy ogłoszono przetarg na projekt.