Pomiędzy Szczecinem a Świnoujściem powstaje droga ekspresowa S3. Trasa poprawi dojazd nad Bałtyk oraz do portu morskiego. Jak podaje GDDKiA na odcinku Dargobądz – Troszyn ruszyły pierwsze prace bitumiczne. Ma to związek z budową drogi objazdowej, która na czas inwestycji przejmie ruch samochodów.
Odcinek S3 Dargobądz – Troszyn ma 16 km długości. W ramach kontraktu realizowanego przez PRD Nowogard powstanie 16 km drogi ekspresowej wraz z węzłami Dargobądz, Wolin Zachód i Wolin Wschód. Odcinek połączy się z istniejącą obwodnicą Troszyna. S3 na budowanym odcinku będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę. W marcu tego roku zadanie to uzyskało zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, co pozwoliło na rozpoczęcie prac.
Częścią kontraktu będzie także budowa pary miejsc Obsługi Podróżnych kategorii II na wschód od miejscowości Dargobądz oraz obwodu utrzymania drogi przy węźle Wolin Wschód. Wykonawca zbuduje siedem wiaduktów, dwa mosty, estakadę, a także przejścia i przepusty dla zwierząt, w tym dwa przejścia górne o szerokości 50 metrów.
Jak pochwalił się szczeciński oddział GDDKiA, ruszają pierwsze prace bitumiczne. – Na budowie S3 Dargobądz – Troszyn ruszyły pierwsze prace bitumiczne przy drodze objazdowej w rejonie Dargobądza, na którą zostanie na dalszych etapach prac przerzucony ruch. Sukcesywnie wykonywane jest posadowienie nowego mostu i estakad dojazdowych w Wolinie – przekazali drogowcy.
Cała trasa Świnoujście – Troszyn ma 33 km. Na 2024 rok zaplanowane jest natomiast zakończenie budowy całej S3 – od portu w Świnoujściu do granicy z Czechami. Zachodniopomorski odcinek, podzielony na dwie części, kosztuje prawie 690 milionów złotych.